У статті розкрито проблеми формування мотивів еколого-педагогічної діяльності студентів-старшокурсників природничого факультету. Оптимальними методами дослідження визначено анкетування; спостереження за поведінкою та характером спілкування під час занять, у суспільно корисних видах діяльності; індивідуальні бесіди; самооцінювання.
У дослідженні визначено провідні мотиви готовності майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльності; схарактеризовано кількісні показники оцінювання і на їх основі визначено рівні сформованості мотиваційного компонента професійної підготовки студентів-природознавців. Ґрунтуючись на одержаних експериментальних даних, визначено динаміку формування інтересу до еколого-педагогічної діяльності студентів природничого факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Домінуючими мотивами на констатувальному етапі експерименту визначені меркантильні, престижу та пізнавальні, по завершенню формувального етапу – пізнавальні, самореалізації, світоглядні.
В статье раскрыты проблемы формирования мотивов эколого-педагогической деятельности студентов-старшекурсников естественного факультета. Оптимальными методами исследования определено анкетирование; наблюдение за поведением и характером общения во время занятий, в общественно полезных видах деятельности; индивидуальные беседы; самооценка.
В исследовании определены ведущие мотивы готовности будущих учителей биологии к эколого-педагогической деятельности; дана характеристика количественных показателей оценки и на их основе выделены уровни сформированности мотивационного компонента профессиональной подготовки студентов-естественников. Основываясь на полученных экспериментальных данных, определена динамика формирования интереса к эколого-педагогической деятельности студентов естественного факультета Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. Доминирующими мотивами на констатирующем этапе эксперимента определены меркантильные, престижа и познавательные, по завершению формирующего этапа – познавательные, самореализации, мировоззренческие.
The problem of forming motives eco-educational senior students of the Faculty of Natural Sciences are exposed in the article. A questionnaire is determined by the optimal methods of research; the observing of the behavior and the type of communication during the lessons, in the public useful types of activities; individual interviews; self-assessment.
The leading motives of readiness of the future teachers of biology to ecological and educational activities are determined in the research; the characteristic of quantitative indexes of estimation is given and on their basis the levels of formation of motivational component of professional preparation of natural students-scientists are distinguished. Based on the experimental data, we determined the dynamics of the formation of interest in ecological and educational activity of students of natural faculty of Kharkiv National Pedagogical University named by G.S. Skovoroda. The dominant motif on the ascertaining stage of the experiment determined mercantile, prestige and educational, to complete the formative stages - cognitive, self-realization, world outlook.