В статье проанализированы особенности профессиональной деятельности психологов системы образования и специфика подготовки психологов образования в системе высших учебных заведений. Рассмотрены различные подходы к определению понятия "интервизия". Систематизированы и описаны цели и задачи интервизии, выделены ее функции. Опираясь на специфику работы практического психолога системы образования, на "модель обучения взрослых" Д. Колба, на четырехэтапную модель усвоения знаний в нейролингвистическом программировании и на исходные посылки андрагогического подхода к обучению взрослых, обосновано уместность использования интервизии как метода обучения и профессиональной поддержки психологов системы образования.
In the article the features of professional activity of psychologists of an education system and specific of preparation of psychologists of education in the system of higher educational establishments are analysed. Various approaches to definition of the concept "interviziya" are considered. Systematized and described aims and tasks of interviziya, its functions are selected. It is proved relevance of use of an interviziya as method of training and professional support of psychologists of an education system, relying on specifics of work of the practical psychologist of an education system, on "model of training of adults" D. Kolba, on chetyrekhetapny model of assimilation of knowledge in neurolinguistic programming and on initial principles of an andragogichesky approach to training of adults.