У статті розглянуто категорію міри та ступеня як лінгвокогнітивну категорію, з’ясовано історію виникнення та становлення зазначеної категорії. Зазначено синтаксичну репрезентацію категорії міри та ступеня та визначено її
взаємозв’язок з іншими мовними категоріями (градуальності, інтенсивності, компаративності, норми, оцінки тощо), розкрито співвідношення досліджуваної категорії з лінгвокогнітивними категоріями квалітативності та квантитативності. Представлено функціонально-семантичне поле міри та ступеня (якості) в українській мові, що репрезентує відповідну поняттєву категорію та має поліцентричну структуру. Проаналізовано мовні конструкції, що виражають категорію міри та ступеня.
The article highlights the category of measur e and degree as linguocognitive one as well as reveals the origin and formation of the categor y in question reflected. Syntactic r epresenta tion of the category of measure and degree has been defined, its relationship with other language categories (gradualness, intensity, compar ison, standards, evaluation, etc.) has
been determ ined and the correlation of the categor ies analyzed with lingvocognitive categories of qualitativeness and quantitativness has been defined. The author repres ents functional-s emantic field of action and the degr ee (quality) in the Ukrainian language, that is recognized by relevant conceptual category with a polycentr ic s tructure and analyzes linguistic s tructures expressing the category of measure and degree.