У статті акцентується увага на тому, що пріоритетним напрямом розвитку освіти на Україні є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, які забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. На конкретному прикладі розглядається методика, яка базується на впровадженні інформаційно-комунікаційних технології, вивчення теми в старшій школі “Використання в проектній діяльності інформаційно-комунікаційних технологій”.
Запропонована методика дозволяє активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів; урізноманітнити навчальну діяльність старшокласників; підвищити рівень застосування наочності на уроках; поліпшити якість формування вмінь створення презентацій у Microsoft Office Power Point 2013; поглибити знання старшокласників про особливості публічних виступів, які супроводжуються комп’ютерними презентаціями; підвищити якість презентацій учнівських проектів. підвищити ефективність самостійної роботи, реалізувати принципово нові форми і
методи навчання.
The article focuses on the fact that the priority for the development of education in Ukraine is the introduction of modern information and communication technologies for the improvement of the educational process, access to education, training the younger generation to the ability to live in an information society. “The use of project activity information and communication technologies” In a specific example, the technique is based on the introduction of information and communication technologies, the study of topics in high school. The proposed method allows to strengthen educational and
cognitive activity of students; diversify training activities high school students; increase the level of application visibility in the classroom; improve the quality of formation of abilities to create presentations in Microsoft Office Power Point 2013; to deepen the knowledge of high school students about the features of public speaking, accompanied by computer presentations; improve the quality of thepresentations of student projects. increase the effectiveness of self-study, to implement a fundamentally new forms and
methods of teaching.