В статті розглядаються особливості графічної підготовки майбутніх учителів технологій і креслення в умовах інформатизації освітнього процесу та оновлення вимог до професійної підготовки фахівців у педагогічних вищих навчальних закладах. Встановлено, щовпровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у процес графічної підготовки учителів технологій і креслення зумовлює необхідність розробки педагогічних методик, методів організації пізнавальної
діяльності, нових видів забезпечення освітнього процесу. Визначено, що графічна підготовка є однією з ланок у формуванні комплексу професійних знань та вмінь майбутніх учителів технологій і креслення, тому особливо актуальною є потреба В теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності організації пізнавальної діяльності студентів із урахуванням сучасних вимог до підготовки фахівців та модернізації освітнього процесу у ВНЗ на засадах ІКТ.
In the article, the features of graphic preparation of future teachers of technologies and draft are examined in the conditions of informatization of educational process and updating of requirements to professional preparation of specialists in pedagogical higher educational establishments. It is set that introduction of informatively-communication technologies (ІCТ) in the process of graphic preparation of teachers of technologies and draft predetermines the necessity of development of pedagogical methodologies, methods of organization of cognitive activity, new types of providing of educational
process. Certainly, that graphic preparation is one of links in forming of complex of professional knowledge and abilities of future teachers of technologies and draft, that is why a requirement becomes especially actual in a theoretical ground and experimental verification of efficiency of organization of cognitive activity of students with taking into account of modern requirements to preparation of specialists and modernisation of educational process in institution of higher learning on principles of ІCТ.