Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Голуб, Ніна Борисівна
dc.date.accessioned 2011-11-21T11:06:32Z
dc.date.available 2011-11-21T11:06:32Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Голуб, Ніна Борисівна. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Н.Б. Голуб; наук. кер. Л. І. Мацько ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 36 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/222
dc.description.abstract Теоретично обгрунтовано важливість риторичної освіти, вибір структури методики, форм і методів навчання риторики студентів педагогічних ВНЗ з метою формування мовно-риторичної особистості сучасного вчителя. Вдосконалено модель сучасного ідеалу вчителя, складовими якої є категорії "особистість", "громадянин", "професіонал", "оратор". Удосконалено типологію жанрів педагогічного мовлення. Виявлено, відібрано та систематизовано жанри мовлення вчителя. Запропоновано структуру самостійної роботи студентів з вивчення риторики. Розроблено систему вправ, завдань і тестів з риторики. Визначено критерії та показники сформованості риторичної компетенції. Висвітлено історичні аспекти риторики, а саме: етапи зародження та розвитку риторики як науки та навчальної дисципліни, становлення образу ідеального оратора та вчителя. Увагу приділено ораторській мові, мовно-виражальним засобам, проблемам творення та сприйняття тексту. За результатами апробації розробленої методики показано її ефективність. ru_RU
dc.description.abstract The work is theoretical-experimentation research of the content’s problem and technology of teaching rhetoric for future teachers. It is substantiated theoretical the importance of rhetorical education, selection of the methodic structure, forms and methods of teaching rhetoric the students of high pedagogical educational institutions, directed on the formation of the lingual rhetoric personality of the modern teacher. The model of the modern ideal of the teacher is improved, which combines such key positions as “personality”, “citizen”, “professional”, “orator”; the typology of the genres of pedagogical language is impoved; it is defined, chosen and systematized the genres of teacher’s language; it is proposed first the structure of independent work of students in study rhetoric; it is devised system of exercises, tasks and tests in rhetoric; it is defined the criterions and indexes of formation of the rhetorical competence. The historical aspects of rhetoric are exposed: the stages of the conception and development of rhetoric as science and teaching discipline, formation of the image of ideal orator and teacher. The author gives consideration to the orator’s language, language expressive means, and problems of creation and perception of the text. The methodic is successfully tested, its effectiveness is experimental confirmed. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher НПУ імені М.Драгоманова ru_RU
dc.subject мовно-риторична особистість учителя ru_RU
dc.subject педагогічне спілкування ru_RU
dc.subject ідеал оратора ru_RU
dc.subject модель ідеалу сучасного вчителя ru_RU
dc.subject ораторська мова ru_RU
dc.subject жанри педагогічного мовлення ru_RU
dc.subject самостійна робота студентів з риторики ru_RU
dc.subject риторична компетенція ru_RU
dc.subject language-rhetorical personality of teacher ru_RU
dc.subject pedagogical intercourse ru_RU
dc.subject ideal of orator ru_RU
dc.subject model of the modern teacher ru_RU
dc.subject orator’s language ru_RU
dc.subject genres of pedagogical language ru_RU
dc.subject independent work of students in rhetoric ru_RU
dc.subject rhetorical competence ru_RU
dc.subject.classification 372.8:808:811.161.2 ru_RU
dc.title Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics