Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Український етнодизайн – національний стиль та антиглоболізаційний вимір (педагогічний аспект)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Близнюк, М. М.
dc.date.accessioned 2018-12-13T10:17:46Z
dc.date.available 2018-12-13T10:17:46Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Близнюк, М. М. Український етнодизайн – національний стиль та антиглоболізаційний вимір (педагогічний аспект) / М. М. Близнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 57. – С. 23-33. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22171
dc.description.abstract Однією з тенденцій сучасного постмодерністського суспільства є звернення до культурно-історичних витоків. Дизайн, створений на основі етнокультурних мотивів, – світовий тренд. Сьогодні історично знакові візерунки та орнаменти прикрашають вбрання від іменитих модельєрів, предмети інтер’єру та меблі в різних державах. Крім модних тенденцій, є і об’єктивні причини, за якими етнокультурні мотиви, актуальні для сучасного дизайну. Це позначення екологічної безпеки продуктів харчування, необхідність підкреслити традиційну технологію їх виробництва; присутність своєрідного етнічного маркера для деяких промислових товарів, що несуть на собі відбиток національної своєрідності; дизайн-забезпечення продукції, пов’язаної з національною культурою; рекламно-інформаційний супровід туристичного бізнесу та оформлення національних культурно-масових заходів; а також необхідність створення іміджу для представлення держави на міжнародній арені (виставкові, спортивні, економічні, політичні, культурні заходи). Споживчо-утилітарна функція сучасного дизайну реалізується у процесі технологічної дизайн-освіти – формуються конструктивно-технічні вміння студентів. Але теорія дизайну, теорія інформаційних аналогів (вербального, сенсорного, структурного) ще не стала методологічною основою сучасної проектно-технологічної освіти. ua
dc.description.abstract One of the trends of contemporary postmodern society is the appeal to cultural-historical roots. The design, created on the basis of ethno-cultural motives – a world trend. Today, the historical landmark ornaments adorn the dresses from famous fashion designers, interior and furniture in different States. Besides fashion trends, there are objective reasons for ethno-cultural motifs that are relevant to modern design. This designation of environmental safety of food products, the need to emphasize traditional technology of their production; the presence of a kind of ethnic marker for some industrial goods, bear the imprint of national identity; design-providing products related to national culture; advertising and information support of tourist business and design national cultural events; and the need to create the image to represent the state in the international arena (exhibition, sport, economic, political, cultural events). The consumer-utilitarian function of modern design is realized in the process of technology design education – creating design and technical skills of the students. But the theory of design, theory of information peers (verbal, sensory, or structural) has not yet become a method-the logical basis of modern technological education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject художньо-проектна діяльність ua
dc.subject етнодизайн ua
dc.subject національний стиль ua
dc.subject мистецька освіта ua
dc.subject art and design work ua
dc.subject etnodesign ua
dc.subject national style ua
dc.subject art education ua
dc.subject.classification 7.05:39(045) ua
dc.title Український етнодизайн – національний стиль та антиглоболізаційний вимір (педагогічний аспект) ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу