ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Близнюк, М. М.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2018-12-13T10:17:46Z | |
dc.date.available | 2018-12-13T10:17:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Близнюк, М. М. Український етнодизайн – національний стиль та антиглоболізаційний вимір (педагогічний аспект) / М. М. Близнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 57. – С. 23-33. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22171 | |
dc.description.abstract | Однією з тенденцій сучасного постмодерністського суспільства є звернення до культурно-історичних витоків. Дизайн, створений на основі етнокультурних мотивів, – світовий тренд. Сьогодні історично знакові візерунки та орнаменти прикрашають вбрання від іменитих модельєрів, предмети інтер’єру та меблі в різних державах. Крім модних тенденцій, є і об’єктивні причини, за якими етнокультурні мотиви, актуальні для сучасного дизайну. Це позначення екологічної безпеки продуктів харчування, необхідність підкреслити традиційну технологію їх виробництва; присутність своєрідного етнічного маркера для деяких промислових товарів, що несуть на собі відбиток національної своєрідності; дизайн-забезпечення продукції, пов’язаної з національною культурою; рекламно-інформаційний супровід туристичного бізнесу та оформлення національних культурно-масових заходів; а також необхідність створення іміджу для представлення держави на міжнародній арені (виставкові, спортивні, економічні, політичні, культурні заходи). Споживчо-утилітарна функція сучасного дизайну реалізується у процесі технологічної дизайн-освіти – формуються конструктивно-технічні вміння студентів. Але теорія дизайну, теорія інформаційних аналогів (вербального, сенсорного, структурного) ще не стала методологічною основою сучасної проектно-технологічної освіти. | ua |
dc.description.abstract | One of the trends of contemporary postmodern society is the appeal to cultural-historical roots. The design, created on the basis of ethno-cultural motives – a world trend. Today, the historical landmark ornaments adorn the dresses from famous fashion designers, interior and furniture in different States. Besides fashion trends, there are objective reasons for ethno-cultural motifs that are relevant to modern design. This designation of environmental safety of food products, the need to emphasize traditional technology of their production; the presence of a kind of ethnic marker for some industrial goods, bear the imprint of national identity; design-providing products related to national culture; advertising and information support of tourist business and design national cultural events; and the need to create the image to represent the state in the international arena (exhibition, sport, economic, political, cultural events). The consumer-utilitarian function of modern design is realized in the process of technology design education – creating design and technical skills of the students. But the theory of design, theory of information peers (verbal, sensory, or structural) has not yet become a method-the logical basis of modern technological education. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | художньо-проектна діяльність | ua |
dc.subject | етнодизайн | ua |
dc.subject | національний стиль | ua |
dc.subject | мистецька освіта | ua |
dc.subject | art and design work | ua |
dc.subject | etnodesign | ua |
dc.subject | national style | ua |
dc.subject | art education | ua |
dc.subject.classification | 7.05:39(045) | ua |
dc.title | Український етнодизайн – національний стиль та антиглоболізаційний вимір (педагогічний аспект) | ua |
dc.type | Article | ua |