У статті розкриваються особливості розвитку вивчення вольової сфери в ранньому онтогенезі.
Проаналізовано періоди та етапи становлення волі в онтогенезі. Висвітлено дослідження науковців в загальній та
спеціальній літературі з даної проблематики, які показали, що становлення волі в онтогенезі розуміється як
проходження ряду стадій, які послідовно ускладняються та пов'язані з віковими етапами психічного розвитку, між
якими зберігається внутрішня наступність, що дозволяє розглядати її онтогенез як поступовий, розгорнений у часі
процес, який характеризується все більш складними формами поведінки. Обґрунтована необхідність вивчення
формування вольової сфери в корекційній педагогіці, тому що її психологічні передумови включають розвиток
здібностей до оволодіння своєю поведінкою та своїми психічними процесами, внутрішньою саморегуляцією
діяльності, подоланню перешкод у досягненні мети, тобто механізми вольової поведінки. Відзначається
взаємозв’язок становлення волі та формування особистості дитини, яка у своєму розвитку проходить ряд вікових
періодів, на кожному з яких вольові процеси відіграють значну роль.
The article describes the features of the study of volitional early ontogeny. Analyzed periods and stages of
development will at the ontogeny. research scientists illuminate in general and special literature on the subject, which
showed that the formation will ontogeny is understood as the passage of a number of stages that gradually become
more complex and age-related mental development stages, between which kept the internal continuity, which can be
considered as its ontogeny gradual process deployed at the time, characterized by more complex behaviors. The
necessity of studying the formation of a volitional remedial teaching, because her psychological conditions include the
development of abilities to master their behavior and their mental processes, internal self-regulation, overcoming
obstacles in achieving the goal that the mechanisms of volitional behavior. There will of relationship formation and
formation of the child who goes through several age periods, each of which volitional processes play an important role.