ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чжу Пен![]() |
|
dc.date.accessioned | 2018-11-29T11:20:34Z | |
dc.date.available | 2018-11-29T11:20:34Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Чжу Пен. Особливості реалізації принципу самовиховання у виконавській самопідготовці майбутніх педагогів-музикантів / Чжу Пен // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Tеорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 24 (29). – С. 59-64. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21887 | |
dc.description.abstract | У статті розроблено механізми реалізації виховних аспектів виконавської самопідготовки студентів педагогічних університетів як майбутніх учителів музики, виявлено художньо-педагогічні засоби самостійного здобування необхідних знань та умілого застосування їх на практиці для розв’язання різноманітних навчальних і виховних проблем. Автором запропоновано алгоритм поетапного застосування в процесі самопідготовки педагогів-музикантів принципу самовиховання як важливого положення, що грунтується на реалізації потреб та мотивів фахового навчання, має суттєвий вплив на цілеспрямовану творчу художньо-виконавську діяльність. | ua |
dc.description.abstract | Modern teacher is a creative person, a leader of progressive educational ideas of universal and professional values. He must be able to implement interesting artistic projects. Problems of performing training of future teachers-musicians are specific. They determine the ability of the teacher to perform music al works at a high artistic level, to create a musical image on the basis of adequat ever baland performing interpretation, and to applyitin educational work with pupils. Student sdevote a lot of time to improving their musical performances (play in gon musical instrument, singing, conducting). Self-training a future music teacheris a very important form of independent training. This is a self-directed educational activity. It is organic all combined with planned training sessions based on a common goal. Effective independent work has the following features: an important goal, activity and selfdiscipline of the student in the process of performing the assignment, special time for educational work; in direct teacher's guidance. Self-education is the organization of the irown lives, the formation of skill sand habit sassustain able ways of be havior. Methods of self-education: dialogical, problem and game techniques, as well as discussions, business and creative games, trainings, creative reports, design, artistic contests. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | виконавська підготовка | ua |
dc.subject | самостійна навчальна робота | ua |
dc.subject | потреба | ua |
dc.subject | мотив | ua |
dc.subject | виховання | ua |
dc.subject | музичне завдання | ua |
dc.subject | тренінг | ua |
dc.subject | педагогічна гра | ua |
dc.subject | musical-performing training | ua |
dc.subject | independen teducational work | ua |
dc.subject | need | ua |
dc.subject | motive | ua |
dc.subject | education | ua |
dc.subject | musictask | ua |
dc.subject | training | ua |
dc.subject | pedagogical game | ua |
dc.subject.classification | 378011.3-51:78 | ua |
dc.title | Особливості реалізації принципу самовиховання у виконавській самопідготовці майбутніх педагогів-музикантів | ua |
dc.type | Article | ua |