Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості реалізації принципу самовиховання у виконавській самопідготовці майбутніх педагогів-музикантів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Чжу Пен
dc.date.accessioned 2018-11-29T11:20:34Z
dc.date.available 2018-11-29T11:20:34Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Чжу Пен. Особливості реалізації принципу самовиховання у виконавській самопідготовці майбутніх педагогів-музикантів / Чжу Пен // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Tеорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 24 (29). – С. 59-64. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21887
dc.description.abstract У статті розроблено механізми реалізації виховних аспектів виконавської самопідготовки студентів педагогічних університетів як майбутніх учителів музики, виявлено художньо-педагогічні засоби самостійного здобування необхідних знань та умілого застосування їх на практиці для розв’язання різноманітних навчальних і виховних проблем. Автором запропоновано алгоритм поетапного застосування в процесі самопідготовки педагогів-музикантів принципу самовиховання як важливого положення, що грунтується на реалізації потреб та мотивів фахового навчання, має суттєвий вплив на цілеспрямовану творчу художньо-виконавську діяльність. ua
dc.description.abstract Modern teacher is a creative person, a leader of progressive educational ideas of universal and professional values. He must be able to implement interesting artistic projects. Problems of performing training of future teachers-musicians are specific. They determine the ability of the teacher to perform music al works at a high artistic level, to create a musical image on the basis of adequat ever baland performing interpretation, and to applyitin educational work with pupils. Student sdevote a lot of time to improving their musical performances (play in gon musical instrument, singing, conducting). Self-training a future music teacheris a very important form of independent training. This is a self-directed educational activity. It is organic all combined with planned training sessions based on a common goal. Effective independent work has the following features: an important goal, activity and selfdiscipline of the student in the process of performing the assignment, special time for educational work; in direct teacher's guidance. Self-education is the organization of the irown lives, the formation of skill sand habit sassustain able ways of be havior. Methods of self-education: dialogical, problem and game techniques, as well as discussions, business and creative games, trainings, creative reports, design, artistic contests. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject виконавська підготовка ua
dc.subject самостійна навчальна робота ua
dc.subject потреба ua
dc.subject мотив ua
dc.subject виховання ua
dc.subject музичне завдання ua
dc.subject тренінг ua
dc.subject педагогічна гра ua
dc.subject musical-performing training ua
dc.subject independen teducational work ua
dc.subject need ua
dc.subject motive ua
dc.subject education ua
dc.subject musictask ua
dc.subject training ua
dc.subject pedagogical game ua
dc.subject.classification 378011.3-51:78 ua
dc.title Особливості реалізації принципу самовиховання у виконавській самопідготовці майбутніх педагогів-музикантів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics