У статті викладені принципи формування диригентської ритміки, визначено
історичні паралелі системи ритмічного виховання творчої особистості. Обґрунтовано методичні умови практичного засвоєння художньо-виконавської техніки диригента, що лежить у площині постановки його апарату. Висвітлена роль диригента як інтерпретатора стильового і образного розкриття художнього змісту композиції, наповнення її фактурними особливостями з метою досконалого публічного виконання. Окреслені методичні умови навчального процесу пізнання і засвоєння емоційно-пластичного диригентського жесту, наповненого мистецьким світоглядом розвинутим музичним слухом, володінням засобами технічної виразності, які формуються на заняттях з диригування. Стаття уособлює значущість мистецького виховання зовнішньої і внутрішньої організованості студентів, їх волі до творчого розвитку та властивого сприйняття і передачі різноманітних форм ритмічного забарвлення.
In the article the principles of conductor's rhythmics formation were defined, historical
parallels of the system of a creative personality's rythmic education were stipulated. The
methodical conditions of practical retention (learning) of artistic and performing conductor’s technique were grounded that center around the conductor’s systeme stablishment. The role of the conductor as an interpreter of stylistic and figurative disclosure of the artistic content of the composition, filling its textural features with the goal of perfect public execution is highlighted. The methodical conditions of the educational process of cognition and assimilation of conductor's emotional plastic gesture, filled with artistic world outlook, developed musical hearing, possession of means of technical expressiveness, formed on conducting lessons, are outlined. The article represents the significance of the artistic education of the external and internal
organization of the students, their will for creative development and the inherent perception and transfer of diverse forms of rhythmic coloring.