Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Солтик, О. О.
dc.date.accessioned 2018-11-27T13:26:01Z
dc.date.available 2018-11-27T13:26:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Солтик, О. О. Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури / О. О. Солтик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 530-534. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21856
dc.description.abstract В статті обґрунтовано методику формування професійної надійності майбутнього вчителя фізичної культури. Серед основних методів формування надійності розглядаємо покращення вербальної самовіддачі майбутнього вчителя фізичної культури та формування у нього відчуття реакції організму учня на фізичне навантаження. ua
dc.description.abstract In this article, formation of professional reliability is viewed as one of the new approaches to improvement of professional reliability of future teacher of physical education. The notion of professional reliability of a teacher of physical education has been proposed. Methods of formation of reliability of a teacher of physical education have been substantiated. The idea behind the methods lies in improvement of professional reliability of a future teacher of physical education via purposeful influence of its separate components (self-devotion, efficiency, and faultlessness). Among new methods of formation of professional reliability, improvement of verbal self-devotion of a future teacher of physical education and improvement of faultlessness reliability index have been characterized in the given article. Increase of verbal self-devotion is viewed in two aspects: use of words, word combinations, catch phrases, hyperboles, proverbs, sayings, etc. to encourage students’ activity and use of clear commands, skillful application of terminology. Faultlessness is defined by the level of deviation from the lesson plan. Decrease of the level of deviation from the lesson plan is viewed through formation of a future teacher’s sense of a student’s body reaction to physical workload. To determine complex assessment of a teacher, which characterizes his/her sense of a student’s body reaction to physical workload, respective formula has been proposed. The assessment is based on determination of frequency of student’s heart beat after physical workload and its comparison to what has been planned beforehand. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна надійність ua
dc.subject вчитель фізичної культури ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject professional reliability ua
dc.subject teacher of physical education ua
dc.subject professional training ua
dc.title Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури ua
dc.title.alternative Substantiation of the methods of formation of reliability of future teachers of physical education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу