Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Аналіз ефективності оцінювання фізичної підготовленості студентів вищих закладів освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сенкевич, В. А.
dc.contributor.author Авербах, О. А.
dc.date.accessioned 2018-11-27T13:14:33Z
dc.date.available 2018-11-27T13:14:33Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сенкевич, В. А. Аналіз ефективності оцінювання фізичної підготовленості студентів вищих закладів освіти / В. А. Сенкевич, О. А. Авербах // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 508-512. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21847
dc.description.abstract У статті обґрунтовано необхідність контролю фізичної підготовленості студентів як показника ефективності системи фізичного виховання у вищих закладах освіти. Окрему увагу приділено аналізу якості змісту педагогічного тестування для оцінки рухового розвитку сучасних студентів. Досліджено відповідність пропонованої системи оцінювання фізичної підготовленості функціональним можливостям студентської молоді. ua
dc.description.abstract The article substantiates the necessity of controlling the physical readiness of students as an indicator of the effectiveness of the system of physical education in higher educational institutions. Particular attention is paid to the analysis of the quality of the content of pedagogical testing for assessing the motor development of modern students. The correspondence of the proposed system of assessing physical preparedness to the functional capabilities of student’s youth. The physical condition of modern student’s youth is low, which limits the availability of some physical fitness tests and, accordingly, questions the objectivity of the assessment. The rational selection of motor tests for students' physical fitness improves the effectiveness of assessing the motor potential of the country's future labor resources. Low levels of health and lack of motor activity in modern youth confirm the inaccessibility of the proposed motor tests or their low result, including control exercises for endurance, strength and speed. The use of limit tests, unreasonably overestimated norms for evaluating some control exercises require revision of the norms for its assessment. Dependence of individual motor achievements of students on genetically determined parameters of body structure, physiological features and type of nervous system reduces the reliability of evaluation of controlled motor abilities, and therefore there is a need to revise the average standards or to search for equivalent tests. In the structure of motor tests for assessing physical fitness, parameters that are directly related to the quality of life, in particular morphofunctional capabilities and adaptive potential of students are not sufficiently taken into account. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студенти ua
dc.subject фізична підготовленість ua
dc.subject оцінювання ua
dc.subject рухові тести і нормативи ua
dc.subject students ua
dc.subject physical preparedness ua
dc.subject assessment ua
dc.subject motor tests and standards ua
dc.title Аналіз ефективності оцінювання фізичної підготовленості студентів вищих закладів освіти ua
dc.title.alternative Analysis of the effectiveness of assessing the physical preparedness of students in higher education ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics