Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Компонентна структура розвитку співацького голосу студентів засобами візуального моделювання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ся Цзін
dc.date.accessioned 2018-11-26T14:35:56Z
dc.date.available 2018-11-26T14:35:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ся Цзін. Компонентна структура розвитку співацького голосу студентів засобами візуального моделювання / Ся Цзін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Tеорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 24 (29). – С. 85-91. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21835
dc.description.abstract У статті розкривається структура розвитку співацького голосу у студентів педагогічних університетів засобами візуального моделювання. Автор виділяє три компоненти: мотиваційно-спрямований, технологічно-комунікативний та практично-регулятивний. Розкривається розуміння поняття «сенсорно моторна антиципація», тобто, забезпечення функціонального зв'язку між частинами голосового апарату та антиципаційною регуляцією звуку. ua
dc.description.abstract This article reveals the structure of the development of the singing voice among pedagogical universities' students by visual modeling means. The term "development of the singing voice of students of pedagogical universities" is interpreted as the development of singing skills and skills based on the standard singing tone and the standard of the aesthetic tradition of the European academic vocal culture which reflect the ontology of the means of expression. The author distinguishes three components: motivational-directional (ensures constant interest to students in the development of the singing voice which will provide the effectiveness, revitalization and focus of vocal education), technological-communicative (assumes possession of pedagogical technologies for the development of the singing voice that realize conscious regulation of their own emotions, knowledge and actions in the mode of verbal and nonverbal communication with the introduction of visual simulation and the accumulation of visual vocabulary) and practicalregulatory (reflects the readiness of students for the purposeful practical implementation of visualization techniques at vocal classes as a means of regulating the phonation of the vocal apparatus in the future vocal and pedagogical activity). Sensory motor anticipation is actions that involve the next muscular-psychic work, that is at the moment of correlation between instantaneous action and motor readiness makes the next act. Consequently, the "sensory arm" as a working term physically replaces a designated segment of the vocal apparatus: it provides a functional connection between parts of its vocal apparatus and antismoking regulation of sound. The psychophysiological purpose of visual modeling, in terms of adaptation of the principle of anticipation, consists in the more rapid and effective formation of a conditional-reflex relationship between a certain visual model and such a character of the sound as the teacher seeks to achieve, on the condition of the correct implementation of the proposed model. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject розвиток співацького голосу ua
dc.subject комунікативна педагогіка ua
dc.subject сенсорно моторна антиципація ua
dc.subject візуально-емоційно-образні уявлення ua
dc.subject development of the singing voice ua
dc.subject communicative pedagogy ua
dc.subject sensory motorization antiseptic ua
dc.subject visual-emotional imagery ua
dc.subject.classification 378.147.091.33 – 027. 22: 784 ua
dc.title Компонентна структура розвитку співацького голосу студентів засобами візуального моделювання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу