У статті розглядаються специфіка та структурні аспекти здібностей студента
мистецьких закладів, майбутнього керівника інструментального ансамблю. Автор чітко окреслює структуру спеціальних здібностей диригента (організаторські, педагогічні, комунікативні, конструктивні, дослідно-творчі), а також обґрунтовує професійно-педагогічні знання та вміння студента, які формують його готовність до керування інструментальними ансамблями. У даній публікації досліджено підготовку керівника ансамблю як багатофункціональне явище. Ефективність діяльності керівника інструментального ансамблю безпосередньо залежить від його ерудиції, інтелектуальних здібностей та рівня сформованості творчої індивідуальності. Цей критерій повинен визначати методологічну спрямованість підготовки студентів і бути вирішальним, бо сприяє успішному функціонуванню таких колективів. Характерна особливість професійної діяльності керівника ансамблю полягає в тому, що існує тісний зв’язок із соціально-педагогічною діяльністю, яка, в свою чергу, є явищем багатогранним, з притаманними їй властивостями.
A specific and structural aspects of capabilities of student of artistic establishments, future
leader of instrumental ensemble are examined in the article. An author outlines the structure of the special capabilities of bandleader (organizational, pedagogical, communicative, structural, experimentally creative) clearly, and also grounds professionally-pedagogical knowledge and abilities of student, that form his readiness to the management instrumental bands. Preparation of leader of band as multifunction phenomenon is investigational in this publication. The effectiveness of the director of the instrumental ensemble directly depends on his erudition, intellectual abilities and the level of formation of creative individuality. This criterion should determine the methodological orientation of student training and is crucial because it contributes to the successful functioning of such teams. A characteristic feature of the professional activity of the head of the ensemble is that it is in close connection with social and pedagogical activities, which, in turn, is a multi-faceted phenomenon, with its inherent properties.