Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Діагностика формування виконавської стабільності майбутніх учителів музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Юань Кай
dc.date.accessioned 2018-11-26T14:05:18Z
dc.date.available 2018-11-26T14:05:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Юань Кай. Діагностика формування виконавської стабільності майбутніх учителів музичного мистецтва / Юань Кай // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Tеорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 24 (29). – С. 75-80. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21825
dc.description.abstract Стаття розкриває діагностичний етап формування виконавської стабільності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів. На констатувальному етапі дослідження відповідно з розробленими компонентами, подаються критерії та показники досліджуваного феномену. У статті критерієм мотиваційно-оцінного компонента визначено спрямованість майбутніх учителів музичного мистецтва на виконавську діяльність, змістовно-операційного – наявність і рівень теоретичної та практичної підготовленості до виконавської діяльності, прогностично-діяльнісного – міра прогнозування результатів власної публічної діяльності та регулятивно-виконавського – ступінь володіння власним емоційним станом та міра саморегулювання. Проведен едіагностування дозволило засвідчити недостатнє розуміння студентами поняття «виконавська стабільність» та перевагу середнього та низького рівнів сформованості означеного феномена. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the diagnostic stage of formation of performance stability of students of arts faculties of pedagogical universities. The statement stage of the research has been carried out in three phases. The first phase included the inquiry of MA and MB (music arts) students which proved the fact that the major part of respondents failed to explain and understand deeply the essence of the term “performance stability”. The second phase contained the inquiry of the lecturers which revealed the causes that impeded to form the performance stability of future music arts teachers. The third phase of diagnostic experiment has been built on the results of supervision of students during their public performances and proved that the insufficient theoretical and practical training affected on self-esteem of students resulting in lack of confidence in their own abilities which led to the performance quality and consequently to performance stability of future music arts teachers. Based on developed components the article provides the criteria and indices of phenomenon under study: the criterion of motivation and evaluation component serves as the direction of future musical arts teachers to performance activity, the criterion of content and operational component is specified as the availability and level of theoretical and practical preparation to performance activity, the criterion of forecasting and performance component is governed as the measure of prediction of one’s own public activity, the criterion of regulation and performance component is determined as the level of control of one’s own emotional state and the self-regulating measure. The results of diagnosis analysis of performance stability of future music arts teachers has pointed out that the formation of performance stability is insufficiently studied problem and revealed the prevailing middle and low levels of formation of indicated phenomenon. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject діагностування ua
dc.subject сформованість виконавської стабільності ua
dc.subject майбутні вчителі музичного мистецтва ua
dc.subject компоненти ua
dc.subject критерії ua
dc.subject diagnostics ua
dc.subject formation of performance stability ua
dc.subject future teachers of arts ua
dc.subject components ua
dc.subject criteria ua
dc.subject.classification 378.016:78.087.68 (043) ua
dc.title Діагностика формування виконавської стабільності майбутніх учителів музичного мистецтва ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics