Стаття розкриває особливості формування виконавської компетентності
магістрантів музичного мистецтва в процесі фахової підготовки на факультетах
мистецтв педагогічних університетів. Визначено значення компетентнісного навчання для становлення майбутнього викладача мистецьких дисциплін. Розроблено структуру виконавської компетентності магістранта музичного мистецтва, що охоплює: наявність знань для здійснення успішної виконавської діяльності, розуміння значення цих знань для практичного їх використання, набір операційних умінь та творчий підхід до професійної діяльності.
The article reveals the features of the formation of performing competence of masters of
musical art in the process of professional training at the faculties of the arts of pedagogical universities. The importance of competence training for the future teacher of artistic disciplines has been determined. The structure of performing competence of a master of music in music has been developed, which includes: the availability of knowledge for performing successful performing activities, understanding the meaning of this knowledge for practical use, a set of operational skills and a creative approach to professional activity. The main ways of forming the performing competence of masters of musical art in the process of professional training are defined.