Процес формування готовності майбутніх учителів фізичної культури визначається своєю складністю, багатогранністю та змістовністю. Вчитель є носієм основних, еталонних цінностей суспільства та передає їх підростаючому поколінню, тому в загальній структурі готовності вчителя фізичної культури аксіологічний аспект має особливе значення. Стаття присвячена характеристиці аксіологічного компоненту готовності майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності в основній школі. З’ясовано, що у науковій літературі існують різні погляди відносно класифікації педагогічних цінностей, їх поділяють на загальнолюдські, духовні, практичні та особистісні. В процесі фізичного виховання формуються цінності різної спрямованості: матеріальні, фізичні, соціальні, психологічні, духовні, тощо. Система підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної діяльності повинна бути спрямована на формування ціннісного ставлення до здоров'я та здоров’язбереження. Це вимагає з’ясування наступних питань: місце здоров'я в ієрархії загальнолюдських цінностей; узагальнення та аналіз вікових особливостей факторів, що впливають на формування ціннісного ставлення до здоров'я та до фізичної культури; психолого-педагогічні умови; педагогічні умови формування ціннісного ставлення до здоров'я та здоров’язбереження; розробка та обґрунтування найбільш ефективної моделі організації педагогічного процесу, що забезпечить формування аксіологічного компоненту готовності.
Процесс формирования готовности будущих учителей физической культуры характеризуется своей сложностью, многогранностью и содержательностью. Учитель является носителем основных, эталонных ценностей общества, передает их подрастающему поколению, поэтому в общей структуре готовности учителя физической культуры аксиологический аспект имеет особое значение.
В статье представлена характеристика аксиологического компонента готовности будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности в основной школе. Установлено, что в научной литературе существуют различные взгляды относительно классификации педагогических ценностей, их разделяют на общечеловеческие, духовные, практические и личностные. В процессе физического воспитания формируются ценности различной направленности: материальные, физические, социальные, психологические, духовные и другие.
Система подготовки будущих учителей физической культуры к здоровьесберегательной деятельности должна быть направлена на формирование ценностного отношения к здоровью и здоровьесбережению. Это требует выяснения следующих вопросов: место здоровья в иерархии общечеловеческих ценностей; обобщение и анализ возрастных особенностей факторов, влияющих на формирование ценностного отношения к здоровью и к физической культуре; психолого-педагогические условия; педагогические условия формирования ценностного отношения к здоровью и здоровьесбережению; разработка и обоснование наиболее эффективной модели организации педагогического процесса, которая обеспечит формирование аксиологического компонента готовности.
The process of forming will-be physical culture teachers’ readiness is determined by its complexity, many-sidedness and meaningfulness. Teacher is the carrier of the basic, benchmark values of the society and carries them to the growing generation that is why in the general structure of the physical culture teacher’s readiness the axiological aspect has a special meaning. The article is devoted to the characteristics of the axiological component of the will-be physical culture teachers’ readiness to the health keeping activity in the secondary school. It has been cleared out, that there exist different views as to the classification of the pedagogical values in the scientific literature, being divided into generally human, spiritual, practical and personal. In the physical education process values of different directness are formed: material, physical, social, psychological, spiritual, etc.
The system of will-be physical culture teachers’ training to the health-keeping activity must be directed to the formation of the values-centered attitude to the health and health-keeping. It requires clearing out the following issues: the place of health in the hierarchy of the common human values; generalization and analysis of the age peculiarities of the factors influencing the formation of the values-centered attitude to the health and to the physical culture; psychological and pedagogical conditions; pedagogical conditions of the formation of the values-centered attitude to the health and the health-keeping; the work-out and substantiation of the most effective model of the pedagogical process organization securing the formation of the axiological component of readiness.