ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лянной, Ю. О. | |
dc.contributor.author | Кукса, Н. В. | |
dc.date.accessioned | 2018-11-12T12:10:00Z | |
dc.date.available | 2018-11-12T12:10:00Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Лянной, Ю. О. Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності / Ю. О. Лянной, Н. В. Кукса // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 311-314. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21622 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано структуру готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності. Визначено та схарактеризовано компоненти структури готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, процесуальний, особистісний, рефлексивний. Зазначено, що структурні компоненти готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності є взаємопов’язаними, взаємозалежними та взаємодоповнюючими. | ua |
dc.description.abstract | The article substantiates the structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity, which includes motivational-axiological, cognitive, procedural, personal, reflexive components. The motivational-axiological component of future masters' readiness in physical therapy to professional activity is determined by positive motivation to professional activity, awareness of its values, interest and desire to perform work, perceptions of the profession as sphere of self-realization. The cognitive component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity assumes a basic knowledge in the cycle of disciplines of social and humanitarian training and specialist knowledge in the cycle of disciplines of professional and practical training. The procedural component of the structure of future masters' readiness in physical therapy encompasses the set of skills necessary for undergraduates to carry out scientific and professional activities. The personal component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity presupposes the presence of personally and professionally relevant qualities that determine the effectiveness of this activity, namely: communicative and organizational abilities, creative potential and empathy. The reflexive component of future masters' readiness for physical therapy involves objective self-evaluation of the scientific and professional activity' results in the market of rehabilitation services. It is noted that the structural components of future masters' readiness in physical therapy to the professional activities are interrelated, interdependent and complementary. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | структура | ua |
dc.subject | компоненти | ua |
dc.subject | готовність | ua |
dc.subject | майбутні магістри з фізичної терапії | ua |
dc.subject | професійна діяльність | ua |
dc.subject | structure | ua |
dc.subject | components | ua |
dc.subject | readiness | ua |
dc.subject | future masters in physical therapy | ua |
dc.subject | professional activity | ua |
dc.title | Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності | ua |
dc.title.alternative | Structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity | ua |
dc.type | Article | ua |