Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лянной, Ю. О.
dc.contributor.author Кукса, Н. В.
dc.date.accessioned 2018-11-12T12:10:00Z
dc.date.available 2018-11-12T12:10:00Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Лянной, Ю. О. Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності / Ю. О. Лянной, Н. В. Кукса // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 311-314. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21622
dc.description.abstract У статті обґрунтовано структуру готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності. Визначено та схарактеризовано компоненти структури готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, процесуальний, особистісний, рефлексивний. Зазначено, що структурні компоненти готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності є взаємопов’язаними, взаємозалежними та взаємодоповнюючими. ua
dc.description.abstract The article substantiates the structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity, which includes motivational-axiological, cognitive, procedural, personal, reflexive components. The motivational-axiological component of future masters' readiness in physical therapy to professional activity is determined by positive motivation to professional activity, awareness of its values, interest and desire to perform work, perceptions of the profession as sphere of self-realization. The cognitive component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity assumes a basic knowledge in the cycle of disciplines of social and humanitarian training and specialist knowledge in the cycle of disciplines of professional and practical training. The procedural component of the structure of future masters' readiness in physical therapy encompasses the set of skills necessary for undergraduates to carry out scientific and professional activities. The personal component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity presupposes the presence of personally and professionally relevant qualities that determine the effectiveness of this activity, namely: communicative and organizational abilities, creative potential and empathy. The reflexive component of future masters' readiness for physical therapy involves objective self-evaluation of the scientific and professional activity' results in the market of rehabilitation services. It is noted that the structural components of future masters' readiness in physical therapy to the professional activities are interrelated, interdependent and complementary. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject структура ua
dc.subject компоненти ua
dc.subject готовність ua
dc.subject майбутні магістри з фізичної терапії ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject structure ua
dc.subject components ua
dc.subject readiness ua
dc.subject future masters in physical therapy ua
dc.subject professional activity ua
dc.title Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності ua
dc.title.alternative Structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу