Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гулбани, Р. Ш.
dc.date.accessioned 2018-10-25T07:56:53Z
dc.date.available 2018-10-25T07:56:53Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Гулбани, Р. Ш. Детский аутизм и физическая реабилитация / Р. Ш. Гулбани // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 79-82. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21417
dc.description.abstract В статье представлен анализ заболевания аутизм. Описаны признаки раннего детского аутизма. Показаны особенности аутистического спектра. Представлены мнения классических авторов-исследователей заболевания детский аутизм. Описаны проблемы раннего детского аутизма, сложности правильной и своевременной постановки диагноза. Виды диагностики раннего детского аутизма и особенности традиционного и нетрадиционного лечения. В статье рассматриваются различные аспекты подготовки специалистов, работающих с детьми. Также приведены примеры реабилитационной работы с детьми-аутистами. ua
dc.description.abstract The article presents an analysis of the autism disease. The signs of early childhood autism are described. Features of mental disorders of the autistic spectrum are shown. The views of classical authors-researchers of children's autism are presented. The problems of early childhood autism, the complexity of correct and timely diagnosis are described. Types of diagnosis of early childhood autism and features of traditional, and non-traditional treatment. The article examines various aspects of training specialists working with children. Examples of rehabilitation work with autistic children are also given. Several existing methods for correcting autism, TEACCH and ABA techniques, and playing and musical techniques have been described. The TEACCH method assumes that adults should create a special environment for the child for comfortable personal development, removing all the irritating factors from it. The «Applied behavior analysis» technique is a behavior modification technique suitable for severe forms of autism. The number of children and people falling into the spectrum of autistic disorders, as a rule, are united by common signs, that is, by the presence of a characteristic triad: difficulties in communicating with other people; difficulties in perceiving something new and determined by limited interests; repetitive patterns of behavior. ua
dc.description.abstract У статті представлений аналіз захворювання аутизм. Описано ознаки раннього дитячого аутизму. Показано особливості аутистичного спектру. Представлені думки класичних авторів-дослідників захворювання дитячий аутизм. Описано проблеми раннього дитячого аутизму, складності правильної та своєчасної постановки діагнозу. Види діагностики раннього дитячого аутизму і особливості традиційного і нетрадиційного лікування. У статті розглядаються різні аспекти підготовки фахівців, що працюють з дітьми. Також наведені приклади реабілітаційної роботи з дітьми-аутистами. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject ранний детский аутизм ua
dc.subject коррекционные мероприятия ua
dc.subject кинезитерапия ua
dc.subject комплексная реабилитация ua
dc.subject специалисты ua
dc.subject early childhood autism ua
dc.subject corrective measures ua
dc.subject kinesitherapy ua
dc.subject comprehensive rehabilitation ua
dc.subject specialists ua
dc.subject ранній дитячий аутизм ua
dc.subject корекційні заходи ua
dc.subject кінезітерапія ua
dc.subject комплексна реабілітація ua
dc.subject фахівці ua
dc.title Детский аутизм и физическая реабилитация ua
dc.title.alternative Дитячий аутизм і фізична реабілітація ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу