Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Сучасні підходи до фізичного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Дьоміна, Ж. Г.
dc.contributor.author Вернигора, Д. В.
dc.contributor.author Тарасенко, Б. В.
dc.date.accessioned 2018-10-24T11:32:34Z
dc.date.available 2018-10-24T11:32:34Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Дьоміна, Ж. Г. Сучасні підходи до фізичного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку / Ж. Г. Дьоміна, Д. В. Вернигора, Б. В. Тарасенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 87-90. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21387
dc.description.abstract У статті розкрито сучасні підходидо фізичного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Визначено загальний характер та спрямованість запропонованих методик занять фізичними вправами для дошкільнят та школярів-початківців. ua
dc.description.abstract The article reveals modern approaches to the physical education of children of preschool and elementary school age. The general character and direction of the proposed methods of physical activity exercises for pres choolchildren and novice schoolchildren nare determined. Senior preschool and junior school age is one of the periods of accelerated growth and development of children's organism, characterized by wide opportunities for the formation of motor experience and the development of most physical qualities. Practical experience and there sults of numer ous studiesin dicate the existence in this period of humanont ogenesiso flarge, ofte nunused, psychophysiological reserves of child development. Dissatisfaction with traditional physical education classes at preschool institutions and at the initial stage of institutions of secondary education has identified the need to develop new, more effective means, methods and forms of physical education for children. Recently, dissatisfaction with traditional physical education occupations in general education institutions of a considerable part of children has been observed. This is reflected in a decrease in interest in them, as well as in reducing the level of physical development, physical fitness and health of children Contemporary developments in the organization of exercises with children in nature are mainly health and development orientations, since they include pedagogical impact on health promotion, compensatory functions development, physical development deficienci eselimination, increased organole pticre sistance to adver seeffects the internal and externa l environment, the development of children's mobility through physical culture. Today, in physical education, preschoolers and junior pupils use a lot of health-improving programs, the feature of which is competitive games. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject діти дошкільного віку ua
dc.subject молодші школярі ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject children of preschool age ua
dc.subject junior schoolchildren ua
dc.subject physical education ua
dc.title Сучасні підходи до фізичного виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics