Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Модель управління диференційованим навчанням вправ з м`ячем учнів молодшого шкільного віку на уроках фізичної культури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Галай, М. Д.
dc.contributor.author Мішаровський, Р. М.
dc.contributor.author Михайличенко, О. О.
dc.date.accessioned 2018-10-22T10:50:46Z
dc.date.available 2018-10-22T10:50:46Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Галай, М. Д. Модель управління диференційованим навчанням вправ з м`ячем учнів молодшого шкільного віку на уроках фізичної культури / М. Д. Галай, Р. М. Мішаровський, О. О. Михайличенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 136-139. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21347
dc.description.abstract У статті обґрунтовано структурно-системний підхід вивчення педагогічного процесу навчання вправ з м’ячем молодших школярів на уроках фізичної культури в школі та побудовано модель, яка представляє собою теоретично і практично створену структуру, що відображає складові загальної педагогічної системи у схематизованій та наочній формі. Із цією метою детально проаналізовано педагогічний процес і синтезовано дані наукових досліджень з педагогіки, психології, фізіології, теорії та методики фізичного виховання стосовно навчання вправ учнів початкової школи у процесі фізичного виховання. Визначена практична цінність моделі в будь-якому педагогічному дослідженні, а також важливість використання методу моделювання у вивчені освітніх процесів. ua
dc.description.abstract The article substantiates the structural-system approach to studying the pedagogical process of learning ballroom exercises for students of grades 1-4 at physical education classes at school and constructs a model based on the systematization of pedagogical theory data, best practice experience, analysis of pedagogical observation results, questionnaires and expert surveys , which represents a theoretically and practically created structure reflecting the components of the general pedagogical system in a schematic and visual form. With this purpose, the pedagogical process was analyzed in detail and the data of scientific researches on pedagogy, psychology, physiology, theory and method of physical education concerning the training of exercises of elementary school students in the process of physical education were synthesized. The practical value of the model in any pedagogical research is determined, as well as the importance of using the simulation method in the studied educational processes. It is proved that the success of mastering ball exercises by students of junior classes depends on a number of objective and subjective factors, namely: the sports and material base of the school, the experience and qualifications of the teacher of physical culture, the motivation of students, individual-typological features of psycho-physiological development their body and level of motor readiness. The necessary point in managing the system of the educational process is to provide feedback between the participants in the educational process and the result of training. Any pedagogical system must be logically and structurally completed with a clear diagram of the interrelationships between its constituents. In the pedagogical system of management of exercising with a ball of pupils of a junior school, feedback is provided between the result - the formation of the skills of possession of the ball, the object - the student and subject of management - a teacher of physical culture. This connection consists in the possibility of evaluating the result of the pedagogical influence on the relevant criteria, the possibility of making corrections in the educational process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject диференційоване навчання ua
dc.subject молодші школярі ua
dc.subject вправи з м’ячем ua
dc.subject структура моделі ua
dc.subject урок фізичної культури ua
dc.subject differentiated education ua
dc.subject junior schoolchildren ua
dc.subject ball exercises ua
dc.subject model structure ua
dc.subject physical culture lesson ua
dc.title Модель управління диференційованим навчанням вправ з м`ячем учнів молодшого шкільного віку на уроках фізичної культури ua
dc.title.alternative Model of management of differentiated training of exercises with a ball of pupils of primary school age at lessons of physical culture ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу