Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Зміст педагогічного контролю та особливості вибору критеріїв оцінювання у фізичному вихованні та спорті

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Авраменко, С. С.
dc.contributor.author Кащеєв, О. В.
dc.contributor.author Колесник, В. М.
dc.date.accessioned 2018-10-19T13:49:19Z
dc.date.available 2018-10-19T13:49:19Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Авраменко, С. С. Зміст педагогічного контролю та особливості вибору критеріїв оцінювання у фізичному вихованні та спорті / С. С. Авраменко, О. В. Кащеєв, В. М. Колесник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 4 (98). - С. 5-8. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21305
dc.description.abstract У статті розкрито зміст та значення педагогічного контролю у фізичному вихованні та спорті. Окрему увагу приділено аналізу сучасних підходів до оцінювання успішності на заняттях фізичними вправами в умовах закладів середньої та вищої освіти. Висвітлено особливості вибору критеріїв оцінювання у практиці підготовки спортсменів. ua
dc.description.abstract В статье раскрыто содержание и значение педагогического контроля в физическом воспитании и спорте. Особое внимание уделено анализу современных подходов к оценке успеваемости на занятиях физическими упражнениями в условиях учреждений среднего и высшего образования. Освещены особенности выбора критериев оценки в практике подготовки спортсменов. ua
dc.description.abstract The article reveals the content and significance of pedagogical control in physical education and sport. Particular attention is paid to the analysis of modern approaches to the evaluation of academic performance in physical education in institutions of secondary and higher education. The features of the choice of evaluation criteria in the practice of training athletes are highlighted. A prerequisite for improving the efficiency of an educational or training process is the construction of such a system for monitoring, recording, checking and assessing the academic achievement of those who are studying, the level of technical and tactical and physical preparedness, the dynamics of athletic performance, which ensures the systematic reception of objective information about their training and training activities, provides feedback between the pupil and the teacher, student and teacher, trainer and athlete and allows you to compare the result obtained from tasks. For qualitative pedagogical control it is necessary to clearly define its subject and criteria. In defining the subject of pedagogical control, it is necessary to take into account the nature and specificity of training or training activities and individual characteristics of subjects of control (those who study or train). One of the conditions for the effectiveness of pedagogical control in physical education and sport is its objectivity, which is characterized by the use of common grounded criteria for evaluating the results of training or training. The creating and operation of mathematical models as individually accessible norms in physical education allows a physical education teacher to effectively manage the educational process, to select the content of physical activity on the basis of an individual approach. In sports, mathematical models are viewed as benchmarks that should be attained by athletes at different stages of training in the process of multi-year training. Model characteristics of different aspects of preparedness or sports result can be the basis for selection and prediction of the prospects of athletes, their competitive effectiveness. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject школярі ua
dc.subject студенти ua
dc.subject спортсмени ua
dc.subject педагогічний контроль ua
dc.subject оцінювання ua
dc.subject фізичне виховання і спорт ua
dc.subject школьники ua
dc.subject студенты ua
dc.subject спортсмены ua
dc.subject педагогический контроль ua
dc.subject оценка ua
dc.subject физическое воспитание и спорт ua
dc.subject schoolchildren ua
dc.subject students ua
dc.subject athletes ua
dc.subject pedagogical control ua
dc.subject assessment ua
dc.subject physical education and sport ua
dc.title Зміст педагогічного контролю та особливості вибору критеріїв оцінювання у фізичному вихованні та спорті ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу