Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інноваційні технології навчання та формування читацької діяльності у підлітків з інтелектуальними порушеннями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кравець, Ніна Павлівна
dc.contributor.author Кравец, Нина
dc.contributor.author Kravets, Nina
dc.date.accessioned 2018-09-17T07:31:37Z
dc.date.available 2018-09-17T07:31:37Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.citation Кравець, Н. Інноваційні технології навчання та формування читацької діяльності у підлітків з інтелектуальними порушеннями / Н. Кравець // Особлива дитина : навчання і виховання. - Київ, 2018. – №2 (86). – С. 25-35. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20853
dc.description.abstract Розглянуто використання на уроках літератури інноваційних технологій навчання з метою формування читацької діяльності у підлітків з інтелектуальними порушеннями. Визначено критерії інноваційності: підвищення ефективності корекційного процесу на уроках літератури за рахунок застосування інноваційних технологій; залучення всіх учнів класу до читацької діяльності з урахуванням їхніх індивідуально-типологічних особливостей; активізація читацької діяльності учнів із різним рівнем розвитку пізнавальних можливостей. Окреслено методичні принципи читацької діяльності: принцип розвитку читацьких інтересів, розвитку логічного мислення і зв’язного мовлення, врахування психофізичних і вікових особливостей учнів, формування і корекція структурних компонентів навички читання, дотримання індивідуального і диференційованого підходу в процесі читацької діяльності, дотримання функціонального підходу до вивчення літературознавчих понять. Завдяки принципам виділено функції читацької діяльності та чинники, що впливають на оволодіння читацькою діяльністю підлітками з порушеннями інтелектуального розвитку. Проаналізовано складові компоненти читацької діяльності: когнітивний, мотиваційний, рефлексивний, діяльнісний, комунікативний. Висвітлено методику використання на уроках літератури інноваційних технологій навчання ( літературні ігри, діалогові та комп’ютерні технології, засоби підтримуючої комунікації ) протягом усіх етапів роботи учнів з твором. ua
dc.description.abstract Представлено использование на уроках литературы инновационных технологий обучении с целью формирования читательской деятельности в подростков с интеллектуальными нарушениями. Определены критерии инновационности: повышение эффективности коррекционного процесса на уроках литературы вследствие использования инновационных технологий; привлечение к читательской деятельности всех учеников класса с учетом их индивидуально-типологических особенностей; активизация читательской деятельности учеников с разным уровнем развития познавательных возможностей. Очерчены методические принципы читательской деятельности: принцип развития читательских интересов, развития логического мышления и связной речи; учет психофизических и возрастных особенностей школьников; коррекция структурных компонентов навыка чтения; соблюдение индивидуального и дифференцированного подходов в процессе читательской деятельности; соблюдение функционального подхода к изучению литературоведческих понятий. На основе принципов выделены функции читательской деятельности; проанализированы составные компоненты читательской деятельности: когнитивный, мотивационный, рефлексивный, деятельностный, коммуникативный. Представлено методику использования на уроках литературы инновационных технологий обучения ( литературные игры, диалоговые и компьютерные технологии, средства поддерживающей коммуникации) на протяжении всех этапов работы учащихся с произведением. ua
dc.description.abstract The article deals with the usage of innovative learning technologies at literature lessons in order to form a reader’s comprehension of mentally retarded teenagers. Analysis of scientific and methodological literature on this issue has made it possible to determine the following criteria of innovation: increasing the efficiency of correction process at literature lessons through the usage of innovative technologies; involvement of whole students of the class in reading activities according to their individual and typological features; activation of reading comprehension of pupils with different level of development of their cognitive abilities. The methodical principles of reader activity have been defined: principle of development of the reader’s interests, development of logical thinking and coherent speech, involvement students’ psychophysical and age characteristics, formation and correction of structural components of reading skills, observance of an individual and differentiated approach in the process of reading activity, following to a functional approach in order to study literary concepts. The functions of readership have been distinguished: correctional, developmental, educational, cognitive, communicative, informational, aesthetic, interpretive. In addition, the author reveals the factors influencing the mastery of reading comprehension by mentally retarded teenagers. The components of the reading comprehension are cognitive, motivational, reflexive, active, communicative. The author describes how to use the innovative teaching technologies at literature lessons (literary games, dialogue and computer technologies, means of supporting communication) during all stages of students’ activities with a literary work: preparing for the perception of the literary work; perception of the literary work; preparation for the analysis of the literary work; analysis of the literary work; the final stage of activity with the literary work. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Інститут спеціальної педагогіки НАПН України ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject читацька діяльність ua
dc.subject урок літератури ua
dc.subject подростки ua
dc.subject интеллектуальные нарушения ua
dc.subject инновационные технологии обучения ua
dc.subject урок литературы ua
dc.subject читательская деятельность ua
dc.subject mentally retarded teenagers ua
dc.subject innovative learning technologies ua
dc.subject literature lesson ua
dc.subject reading comprehension ua
dc.subject.classification 376.056.36.016:821.161.2 ua
dc.title Інноваційні технології навчання та формування читацької діяльності у підлітків з інтелектуальними порушеннями ua
dc.title.alternative Инновационные технологии обучения и формирование читательской деятельности у подростков с интеллектуальными нарушениями ua
dc.title.alternative Innovative Learning Technologies and Formation of Reading Comprehension of Mentally Retarded Teenagers ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу