В роботі представлена інформація щодо питань формування вертикальної стійкості тіла молодших школярів з вадами слуху. В експерименті прийняло участь 68 школярів, які навчаються у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей зі зниженим слухом. Використовуючи пробу Бондаревського встановлено особливості вертикальної стійкості тіла дітей молодшого шкільного віку зі зниженим слухом та оцінено динаміку її розвитку під впливом засобів фізичного виховання. Встановлено, що більш старші школярі зі зниженим слухом мають статистично значуще кращий показник статичної рівноваги тіла порівняно із більш молодшими школярами (р<0,01). Учасники експерименту були розподілені за рівнем статичної рівноваги тіла. Доведено, що максимальна частка дітей із недостатнім рівнем статичної рівноваги, яка склала 81,3%, виявлена серед 7 і 8-річних дітей. Виявлено, що частка дітей із високим рівнем, починаючи з 8-річного віку, зростає, проте дане зростання не є статистично значущим (р>0,05). Отримані результати вказують на необхідність додаткових заходів, направлених на формування вертикальної стійкості тіла молодших школярів з вадами слуху.
В работе представлена информация относительно формирования вертикальной устойчивости тела младших школьников с нарушениями слуха. В эксперименте приняло участие 68 школьников, которые учились в специальных общеобразовательных учебных заведениях для детей с пониженным слухом. Используя пробу Бондаревского, установлены особенности вертикальной устойчивости тела детей младшего школьного возраста со сниженным слухом и оценена динамика ее развития под влиянием средств физического воспитания. Установлено, что более старшие школьники с пониженным слухом имеют статистически значимо лучший показатель статического равновесия тела по сравнению с более младшими школьниками (р<0,01). Участники эксперимента были распределены по уровню развития статического равновесия тела. Доказано, что большинство детей (81,3%) с недостаточным уровнем развития статического равновесия выявлено среди 7 и 8-летних детей. Установлено, что количество детей с высоким уровнем, начиная с 8-летнего возраста, увеличивается, однако данный рост не является статистически значимым (р>0,05). Полученные результаты указывают на необходимость дополнительных мероприятий, направленных на формирование вертикальной устойчивости тела младших школьников с нарушениями слуха.
The paper provides information on the formation of vertical stability of the body of junior schoolchildren with hearing impairment. In the experiment, 68 schoolchildren took part, who studied in special educational institutions for children with deafened hearing. Using the Bondarevsky trial, features of the vertical stability of the body of children of primary school age with reduced hearing have been established and the dynamics of its development under the influence of physical education have been estimated. It has been established that older students with low hearing have statistically significantly better static equilibrium of the body compared to younger schoolchildren (p<0,01).
The participants in the experiment were distributed according to the level of development of the static equilibrium of the body and it was proved that the maximum proportion of children with an insufficient level of development of static equilibrium, which was 81,3%, found among 7 and 8-year-old participants in the experiment. It was revealed that the proportion of children with a high level, starting from the age of 8, is growing, but this growth is not statistically significant (p>0,05). The obtained results indicate the necessity of additional measures aimed at forming the vertical stability of the body of junior schoolchildren with hearing impairments.