У дисертації досліджується проблема особистісно орієнтованого навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти.
Визначено педагогічні умови реалізації особистісно оріентованого навчання
іноземної мови: створення особистісно спрямованих навчально-педагогічних
ситуацій, які спонукають студентів до усвідомлення власного позитивного
образу Я та адекватної самооцінки; визнання пріоритету діалога в навчанні
іншомовному спілкуванню; створення ситуацій успіху на заняттях; забезпечення
освітнього середовища в процесі навчання іноземної мови; переоріентація на
суб’єкт-суб’єктний стиль спілкування викладача і студентів. У дослідженні обгрунтовано шляхи впровадження визначених педагогічних умов в навчально- виховний процес вищих навчальних закладів. Запропонована особистісно орієнтована модель навчання іноземної мови студентів нефілологічних спеціальностей вищих закладів освіти.
В диссертации исследуется проблема личностно ориентированного обучения
иностранному языку студентов нефилологических специальностей высших
учебных заведений. Определены педагогические условия реализации личностно
ориентированного обучения иностранному языку: создание личностно
направленных учебно-педагогических ситуаций, которые способствуют
осознанию каждым студентом собственного позитивного образа Я и формированию адекватной самооценки; признание приоритета диалога в
обучении иноязычному общению; создание ситуаций успеха на занятиях; обеспечение образовательной среды в процессе изучения языка; переориентация
на субъект-субъектный стиль общения преподавателя и студента.
В исследовании обоснованы средства внедрения данных педагогических
условий в учебно-воспитательный процесс в высшей школе. Предложена
личностно ориентированная модель обучения иностранному языку студентов
нефилологических специальностей высших учебных заведений.