Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні основи різнорівневої підготовки майбутніх реабілітологів при вивченні дисциплін з масажу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Єфіменко, П. Б.
dc.contributor.author Каніщева, О. П.
dc.date.accessioned 2018-09-10T13:12:05Z
dc.date.available 2018-09-10T13:12:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Єфіменко, П. Б. Теоретичні основи різнорівневої підготовки майбутніх реабілітологів при вивченні дисциплін з масажу / П. Б. Єфіменко, О. П. Каніщева // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 2 (96). - С. 29-34. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20765
dc.description.abstract У статті теоретично обґрунтовано впровадження професійної різнорівневої підготовки майбутніх реабілітологів до навчального процесу вищих навчальних закладів на прикладі вивчення дисциплін масажного циклу. З’ясовано, що навчання фахівців реабілітаційної спрямованості забезпечуючи міждисциплінарний взаємозв’язок теоретичних знань із їх практичним застосуванням, надає можливість кожному майбутньому спеціалістові досягти певного професійного рівня. Виявлено, що система умінь ґрунтується на загальнокультурних, психолого-педагогічних та спеціально-наукових знаннях та уміннях. Виділено характерні форми зв’язків професійно спрямованих навчальних дисциплін. Визначено і охарактеризовано у майбутніх бакалаврів і магістрів певний рівень професійних умінь. ua
dc.description.abstract Implementation of professional preparation of future rehabilitation therapists to the educational process of higher educational establishment on the example of studying of massage cycle disciplines is theorized in the article. It is necessary to prepare skilled rehabilitation therapists, instructors who will solve certain problems for the improvement of the not satisfactory state of population’s health. Process of studying of specialists of rehabilitation focus provide intercommunication of theoretical knowledge with their practical experience, give possibility to everybody to attain the certain level of professionalism and is built on the basis of cross-disciplinary knowledge and abilities, combining medical, philosophical, biological, psychological, pedagogical and demographic aspects. The process of forming of professional activity takes place on the basis of pedagogical principle of theory and practice connection. It is aimed at preparation and realized inclusion of future specialists to practice in medical establishments. Practical studies are related to forming of abilities to apply integrated knowledge received on lectures and in various practical activity. The system of abilities is based on general cultural, psychology and educational, specially-scientific knowledge. It is possible to manage the process of knowledge mastering by managing their practical actions. The characteristic forms of connections of the professionally directed educational subjects are defined. The first form are stable vertical connections between disciplines of general cycle and the second form are stable horizontal connections between disciplines that are included to specially scientific. For the future specialists of rehabilitation focus, such as bachelors and masters, the different level of their professional abilities is certained and described on the basis of interdisciplinarity. So, the next types of abilities of future bachelors can be marked: project, organizational, communicative and professional. The abilities of future magisters expend and include such types: project, organizational, communicative, professional, constructive and intellectual. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject різнорівнева освіта ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject принцип наступності ua
dc.subject диференційоване навчання ua
dc.subject масаж ua
dc.subject split-level education ua
dc.subject professional preparation ua
dc.subject principle of succession ua
dc.subject differentiated teaching ua
dc.subject discipline is a massage ua
dc.title Теоретичні основи різнорівневої підготовки майбутніх реабілітологів при вивченні дисциплін з масажу ua
dc.title.alternative Theoretical bases of split-level preparation of future rehabilitation therapists when studying the disciplines on massage ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу