Дослідження питання вивченості культурно-освітньої складової сучасного олімпійського руху дозволяють
виділити дві групи публікацій, до першої з яких можна віднести роботи, присвячені соціально-філософським проблемам
фізичної культури і спорту в цілому; до другої – аналізу цілей і завдань олімпійського руху, його ідеалів і цінностей,
олімпізму як філософської та культурологічної концепції. При цьому, зміст культурно-освітньої складової олімпійського
руху залишається актуальним питанням.
Античні Олімпійські ігри є відправною точкою для розуміння олімпійських символів і ритуалів, їх нової
інтерпретації та відродження наприкінці ХІХ ст. засновником сучасного олімпійського руху бароном П’єром де
Кубертеном. Дослідження дозволяють зазначити, що культурно-освітню спадщину стародавніх Олімпійських ігор
доцільно розглядати за двома напрямами: матеріальні артефакти (архітектура, літературні та художні твори,
скульптури, предмети побуту тощо) та духовні цінності (калокагатія, кодекс честі атлета, екіхерія, принцип
громадянськості тощо).
Культурно-освітню складову сучасного олімпійського руху можливо розглядати за наступними складовими:
середовище, артефакти, мова, документи, символи, герої, історії, легенди, ритуали, церемонії.
The study of the cultural and educational component of the modern Olympic movement makes it possible to distinguish two
groups of publications. The first group includes works devoted to the social and philosophical problems of physical culture and sports
in general; in the second - publications related to the analysis of the goals and objectives of the Olympic movement, its ideals and
values, Olympism as a philosophical and cultural concept. At the same time, the main components of the content of the cultural and
educational side of the Olympic movement remain an urgent issue of scientific research.
The ancient Olympic Games are the starting point for understanding the Olympic symbols and rituals, their new
interpretation and revival in the late 19th century by the founder of the modern Olympic movement Baron Pierre de Coubertin.
Studies allow us to note that the cultural and educational heritage of the ancient Olympic Games should be considered in two main
directions: material artifacts (architecture, literary sourses, sculptures, pictures etc.) and spiritual values (calocagacy, code of honor
of the athlete, ekikheriya, the principle of citizenship ets.).
The cultural and educational component of the modern Olympic movement can be considered within the following
components: environment, artifacts, language, documents, symbols, heroes, stories, legends, rituals, ceremonies.