Наведені результати анкетування студенті з питань мотивації тих, хто навчається, до занять фітнесом в
процесі фізичного виховання. В опитуванні брали участь студенти різних факультетів. Встановлено, що більшість
опитуваних студентів не займались фітнесом до вступу в вищий навчальний заклад (ВНЗ). Головними мотивами до
занять фітнесом є підвищення рівня власної фізичної підготовленості та відчуття впевненості в собі, а також
розвиток спеціальних професійно важливих фізичних якостей, які в майбутньому будуть сприяти професійній діяльності
студентів. Показано, що фітнесом в ВНЗ займаються 13,82 % студентів. Безперечними лідерами є плавання – 18,37 %
та атлетична гімнастика – 17,19%. Також користуються популярністю спортивні ігри – 26,77 % (футбол, баскетбол,
волейбол, теніс). Також відвідуються секції спортивної гімнастики, боротьби, боксу, туризму, легка атлетика.
The results of the survey of students to motivate students to fitness training in physical education. The survey involved
students different faculties. Found that most respondents were not engaged in fitness to enter a higher educational institution. The
main motivation for fitness sessions are to improve their physical fitness and self-confidence, as well as the development of special
vocational important physical qualities, which in the future will contribute to professional students. It is shown that fitness in high
school students engaged in 13.82%. Absolute leaders yavlyayutsya swimming - 18.37% and athletic gymnastics - 17.19%. Also
popular sports games - 26.77% (football, basketball, volleyball, tennis). Also visited section of gymnastics, boxing, wrestling, and
tourism.
The rapid growth of the health-improving physical culture and sport for all leads to the emergence of new terms and
concepts. In recent years, a number of new terms have appeared in the fitness physical culture: aerobics, slide aerobics, spinbike
aerobics, fitball, stretching, pilates, shaping, aqua-aerobics and others.
The most widely used term "fitness", which firmly entered the popular, journalistic and methodological literature, however, has
no clear scientific substantiation in the domestic field of physical education and sports.