Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Тупиця, Ю. І.
dc.date.accessioned 2018-08-21T12:30:57Z
dc.date.available 2018-08-21T12:30:57Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Тупиця, Ю. І. Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів // Ю. І. Тупиця // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5 (87). - С. 114-117. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20558
dc.description.abstract Зниження рухової активності викликає стан гіпокінезії, що характеризується багатьма суттєвими порушеннями не тільки у функціональній діяльності різних фізіологічних систем організму, але і у соціальній поведінці людини [1, 2, 9]. У активізації використання студентами засобів фізичної культури дуже важлива мотиваційна сторона. Оздоровчі заходи повинні викликати „функціональне” задоволення від їхнього виконання („м’язову радість”). Щоденні заняття фізичними вправами із поступовим збільшенням фізіологічними навантаженнями тим більше стають потребою студентів, чим більш приємні і інтересні вони для них [3, 7]. Рухова і розумова види діяльності людини взаємопов’язані. В період напруженої розумової праці у людей зазвичай спостерігається зосереджений вираз обличчя, затиснуті губи, напружена шия. Напруження м’язів тим сильніше, чим складніше завдання, яке приходиться вирішувати. Імпульси, що ідуть від напруженої мускулатури у центральну нервову систему, стимулюють діяльність головного мозку, допомагають йому підтримувати потрібний тонус. Доведено, що при розумовій роботі, що не вимагає фізичних зусиль і точно координованих рухів, здебільшого напружені м’язи шиї, плечового поясу, міміки і словесного апарату, тому що їхня активність тісно пов’язана з нервовими центрами, які керують увагою, емоціями і мовою. За тривалого письма напруження поступово переміщується від м’язів пальців до м’язів плеча і плечового поясу [4, 5]. Таким чином, нервова система намагається активізувати кору головного мозку, зберегти працездатність. Якщо цей процес триває досить довго і монотонно, то кора головного мозку звикає до цих подразників, розпочинається процес її гальмування, працездатність знижується. Щоб обмежити утворення монотонного напруження, необхідні активні рухи. Вони гасять нервове збудження і звільнює м’язи від надмірного напруження. Важливий у цьому випадку і стан м’язової системи людини, яка допомагає нервові системі справлятися із інтелектуальними навантаженнями. Якщо людина після роботи спала менше, ніж зазвичай, то тонічне напруження її м’язів збільшується. Перевтомлений мозок якби мобілізується для боротьби із перевтомленням м’язів. Отже, для ефективної розумової роботи потрібен не тільки тренований мозок, але і треноване тіло [6]. ua
dc.description.abstract A reduced movement activity causes the state of hypokinesia, characterized by many significant violations not only in the functional activity of various physiological systems, but also in the social behavior of a person. It is very important to motivate students during intensify usage of physical culture means. Physical trainings should cause a "functional" satisfaction from their performance ("muscle joy"). Daily physical exercises with a gradual increase of loading become more needed, if they are pleasant and interesting for students. The movement and mental human activities are interconnected. During strenuous mental work people usually have a concentrated expression of the face, tense neck and clamped lips. A muscle tension is stronger, the more difficult the task is. Impulses that go from tense muscles to the central nervous system, stimulate the brain and help it to maintain the desired tone. Thus, the nervous system tries to activate the cortex of the brain to keep the working capacity. If this process is steadily and takes a long time, the cortex gets used to these stimuli and begins the process of its inhibition, and consequently, the efficiency is reduced. In order to limit the formation of monotonous tension, active movements are required. They inhibit a nervous tension and release muscles from excessive stress. The state of the human muscular system is important in this case because it helps to cope with intelligent workloads. If a person was sleeping less than usual, the tonic tension of the muscles increases. Overdriven brain mobilized to combat with overtired muscles. Therefore, an effective mental work requires not only trained brain, but also trained body. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject гіпокінезія ua
dc.subject рухова активність ua
dc.subject м’язи ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject фізичні вправи ua
dc.subject центральна нервова система ua
dc.subject hypokinesia ua
dc.subject movement activity ua
dc.subject muscles ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject physical exercises ua
dc.subject central nervous system ua
dc.title Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів ua
dc.title.alternative Forms and methods of physical exercises usage during studying day of students ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics