Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Биологические и психолого-педагогические проблемы обучения двигательным действиям

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Панкратов, Н. С.
dc.date.accessioned 2018-08-14T11:18:12Z
dc.date.available 2018-08-14T11:18:12Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Панкратов, Н. С. Биологические и психолого-педагогические проблемы обучения двигательным действиям / Н. С. Панкратов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 9 (91). - С. 83-86. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20364
dc.description.abstract Рассмотрены биологические и психолого – педагогические проблемы обучения двигательным действиям. Двигательные действия представляет собой весьма сложную совокупность процессов, затрагивающих психическую сферу человека, его опорно – двигательный аппарат и непосредственно связано с образованием нервной управляющей программы двигательного навыка. ua
dc.description.abstract The theoretical conception of modern physical culture is based on theses of two integrative disciplines: the theory of physical education and the theory of sport. Inspite of essential differencies at organization of aims for talented representatives of sport of higher achievements and for usual person which uses means of physical culture for improvement of personal physical culture at the conditions of practice each of them uses almost the same means and almost the same algorithms of their influences on an organism. A sportsman aspiring to glory at sport of higher achievements or a person obtaining high level of physical health at the conditions of physical culture are at the sphere of influence of united factor – specially formed moving action (physical exercise). Here moving action is as stress factor which has global or local influence on selected system as well as element of an organism; this factor provides a transition of an organism or its system (or systems) to more tensile work; it opens possible ranges of their function. All of them change both at the ontogenesis when a person naturally develops and under the influence of specially organized environmental factors; these factors are moving activities as systematic lessons of physical exercises and sport training. Totalities of muscular, bone, nervous tissues and functional systems of each person have own properties and tendencies of changing; at the same time these totalities are reasons of appearing abilities of person to reasonable order by opportunities of movements. ua
dc.description.abstract Розглянуті біологічні та психолого - педагогічні проблеми навчання рухових дій. Рухові дії є дуже складну сукупність процесів, які зачіпають психічну сферу людини, його опорно - руховий апарат і безпосередньо пов'язане з утворенням нервової керуючої програми рухової навички. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject физическая культура ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject двигательные действия ua
dc.subject спортивная тренировка ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject physical education ua
dc.subject motor actions ua
dc.subject sports training ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject рухові дії ua
dc.subject спортивне тренування ua
dc.title Биологические и психолого-педагогические проблемы обучения двигательным действиям ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу