Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психолого-педагогические основы физического воспитания молодежи

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Захарова, И. Ю.
dc.date.accessioned 2018-08-13T13:31:52Z
dc.date.available 2018-08-13T13:31:52Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Захарова, И. Ю. Психолого-педагогические основы физического воспитания молодежи / И. Ю. Захарова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 2 (83). - С. 44-47. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20349
dc.description.abstract Статья является попыткой методом теоретического анализа показать формирование психолого-педагогических основ физического воспитания молодежи. Дается общая характеристика приобщения молодежи к занятиям физической культурой и спортом. Акцентируется внимание на особенностях проведения занятий, которые играют значительную роль в формировании позитивного отношения студентов к занятиям физической культурой. ua
dc.description.abstract В статті наводиться метод теоретичного аналізу формування психолого-педагогічних основ фізичного виховання молоді. Дається загальна характеристика залучення молоді до занять фізичною культурою та спортом. Акцентується увага на особливостях проведення занять, які грають значну роль у формуванні позитивного відношення студентів до занять фізичною культурою. ua
dc.description.abstract At bringing up active positive relation to lessons on physical culture and sport the paramount meaning has forming according motives for youth. This process has two stages: “from below to top” and “from top to below”. On the first stage spontaneously turned out or specially organized conditions of physical and culture activities satisfy certain demands at selective manner. If it is systematically according motives appear and strengthen. The second stage acts during mastering a human motives presented to him at prepared forms. A trained human has to gradually turn these motives from understood motives to really acting motives. Explaining an essence of motives as well as their relation between each other and demands reliefs pupils internal content work as well as saves from spontaneous search of mistakes and from wrong selection of kind of sport or a form of lessons on physical culture. So the first mechanism is stimulated with the help of changing external conditions of physical culture and sport activities (a methodics, selection of physical exercises etcetera); the second mechanism is stimulated with the help of changing personal atmosphere with the help of giving a meaning demands and turning them into motives. Full value forming motives is possible under simultaneous action of both mechanisms. At real conditions it takes place; it is possible a prevalence of some of them. During joining youth to lessons on physical culture and sport the first mechanism is the more productive; the second mechanism is better used a little lately when there are direct lessons. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject занятия физической культурой и спортом ua
dc.subject туризм ua
dc.subject мотив ua
dc.subject реализованные интересы ua
dc.subject эмоции ua
dc.subject заняття фізичною культурою і спортом ua
dc.subject реалізовані інтереси ua
dc.subject емоції ua
dc.subject lessons on physical culture and sport ua
dc.subject tourism ua
dc.subject a motive ua
dc.subject realized interests ua
dc.subject emotions ua
dc.title Психолого-педагогические основы физического воспитания молодежи ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics