У статті обґрунтовано необхідність впровадження спортивно-орієнтованої технології з пріоритетним
використанням волейболу у фізичному вихованні, спрямовану на підвищення ефективності процесу фізичного виховання
у вищому навчальному закладі, залучення студентів до фізкультурно-спортивних занять, підвищення їх рухової
активності, розкриття рухового потенціалу молоді в студентські роки, підвищення спортивної та фізичної
підготовленості. Використано такі методи дослідження теоретичний аналіз та узагальнення даних спеціальної
літератури та документальних матеріалів; соціологічні методи дослідження; педагогічні методи дослідження; метод
експертної оцінки, методи математичної статистики. Дослідження проводилися на базі Національного технічного
університету України «КПІ». У дослідженнях брали участь студенти першого курсу, у якості експертів долучалися
викладачі фізичного виховання вищих навчальних закладів. Визначено ставлення студентів до використання волейболу у
заняттях фізичним вихованням. На основі експертної оцінки виявлено переваги занять з використанням засобів
волейболу. Сформульовані основні принципи спортивно-орієнтованого фізичного виховання студентів на основі
пріоритетного застосування спортивних ігор (на прикладі волейболу), що покладені в основу розробки технології.
Спортивно-орієнтована технологія включає такі компоненти: мету, завдання, принципи, педагогічні умови, програму,
критерії ефективності.
The paper substantiates the need for the introduction of a sports-oriented technology with the priority use of volleyball in
physical education, aimed at improving the efficiency of the physical education process in higher educational institutions, attracting
students to physical culture and sports classes, increasing their physical activity, fulfilling of their physical potential in the student
years, and enhancing sports and physical preparedness. The following methods were used in the study: theoretical analysis and
generalization of special literature data and documentary materials; sociological methods of research; pedagogical methods of
research; the expert judgement method, and the methods of mathematical statistics. The study was carried out on the basis of the
National technical university of Ukraine "KPI". The study involved first-year students; in addition, instructors of physical education of
higher educational institutions were engaged as experts. The attitude of students toward the use of volleyball in physical education
classes was determined. On the basis of expert evaluation, the advantages of the use of volleyball in physical education were
identified. The main principles of the sports-oriented physical education of students on the basis of priority use of team sports (with
an example of volleyball) were summarized that formed the basis for the development of technology. The sports-oriented technology
includes the following components: the aim, objectives, principles, pedagogical conditions, program, and criteria of effectiveness.