Актуальність. Імідж певною мірою визначає ефективність тренера. Ряд авторів підкреслюють важливість
проблеми формування ефективного іміджу (образу) тренера, тобто дієвого, який реально сприяє підвищенню
результативності змагальної діяльності спортсменів. На сьогодні проблема іміджу спортивного тренера залишається
не достатньо вивченою. Мета. Виявити індивідуально психологічні характеристики що формують імідж успішного
тренера з футболу. Результати. За результатами власних емпіричних досліджень із застосуванням програмного
забезпечення SPSS, побудована модель функціонального іміджу тренера з футболу, яка включає: індивідуально-
психологічні якості та характеристики, що забезпечують ефективність тренерської діяльності; характеристики, що
відображають особливості поведінки та взаємодії; характеристики, що відображають узагальнене поняття про статус
та професійну освіту; характеристики, що відображають сприйняття зовнішності тренера; спеціальні знання та
вміння тренера. Порівняння організаційних якостей в структурі іміджу тренера з футболу при роботі з командами
різного рівня дозволило визначити найбільш вагомі: для U-17 це амбіційність; для U-19 це висока зацікавленість в
діяльності; для U-21 це прагнення перемоги; для ФК вищої ліги це вміння ідейно надихати.
Висновки. Визначені вагомі фактори та індивідуально психологічні характеристики формування позитивного
професійного іміджу тренера в футболі, які можуть бути застосовані в процесі формування та корекції професійного
іміджу на різних етапах професійного становлення.
Topicality. Image largely determines the effectiveness of a
coach. Some authors emphasize the importance of the problem of forming an effective, efficient image of a coach to help improve
the performance of competitive activities of athletes. At present, the problem of the image of a sports coach remains understudied.
Objective. To identify individual psychological characteristics determining the formation of the image of a successful football coach.
Results. According to the results of own empirical research using SPSS software, the functional image model of football coach has
been identified, which includes individual psychological qualities and characteristics that ensure the effectiveness of coaching;
characteristics that reflect the features of behavior and interaction; characteristics, reflecting a generalized notion of status and
vocational education; characteristics that reflect the perception of the appearance of the coach; coach expertise and skill. The most
significant qualities of a coach for young players are ambition; for the youth team - the desire for victory; for the players of the higher
league - is the ability to inspire. The personal organization of the coach is very important for the athletes of all teams. Conclusions.
Significant factors and individual psychological characteristics creating a positive professional football coach image, which can be
used in the process of forming and correction of professional image at different stages of professional development, have been
identified.