Стаття присвячена дослідженню значення, видів, функцій фізкультхвилинок як однієї із
здоров’язбережувальних технологій у молодшій школі. Аналізується досвід вчителів
початкових класів з метою виявлення інноваційних підходів до фізкультурно-оздоровчої роботи
в школі. Пропонується включення фізкультхвилинок та фізкультпауз у розклад дня кожної
дитини (на початку робочого дня, під час уроків, виконання домашніх завдань вдома). У
статті підкреслюється важливість фізкультхвилинок для збереження фізичного та
психологічного здоров’я дітей. Фізкультхвилинки можуть бути оздоровчими, когнітивними,
креативними, мовленнєво-руховими, антистресовими або синтетичними. Вони здатні
відновити працездатність школярів, покращити настрій, попередити порушення постави і зору, привчити їх до здорового способу життя, сформувати певний світогляд, який базується
на розумінні необхідності збереження власного здоров’я. Фізкультхвилинки повинні відповідати
віковим та психологічним особливостям учнів, бути різноманітними, простими і цікавими,
вписуватись у загальний хід уроку. Найкращий оздоровчий, розвивальний та виховний ефект
мають синтетичні фізкультхвилинки.
Статья посвящена исследованию значения, видов и функций физкультминуток как одной
из оздоровительных технологий в младшей школе. Анализируется опыт учителей начальных
классов с целью выявления инновационных подходов к проведению физкультурно-
оздоровительной работы в школе. Предлагается включить физкультминутки и физкультпаузы
в распорядок дня учеников (в начале рабочего дня перед уроками, во время уроков, во время выполнения домашних заданий дома). В статье подчеркивается важность физкультминуток
для сохранения физического и психологического здоровья детей. Физкультминутки могут быть
оздоровительными, когнитивными, креативными, антистрессовыми, двигательно-речевыми
либо синтетическими. Они способны восстановить работоспособность школьников, улучшить
настроение, предупредить нарушения осанки и зрения, приучить их к здоровому образу жизни,
сформировать определенное мировоззрение, основанное на понимании необходимости
сохранения собственного здоровья. Физкультминутки должны соответствовать возрастным
и психологическим особенностям учеников, быть разнообразными, интересными и простыми,
вписываться в общий ход урока. Лучший воспитательный, оздоровительный и развивающий
эффект имеют именно синтетические физкультминутки.
The article is sanctified to research of value, kinds and functions of athletic minutes as one of
health technologies at junior school. Experience of teachers of initial classes is analyzed. The innovative
going is studied near realization of athletic-health work at school. It is suggested to plug athletic minutes
and athletic pauses in the daily of students (at the beginning of working day before lessons, during
lessons, during implementation of homework of house) routine. In the article importance of athletic
minutes is underlined for maintenance of physical and psychological health of children.Athletic minutes
can be health, cognitive, creative, anti-stress, motor-speech or synthetic. They are able to restore the
work capacity of schoolchildren, improve mood, prevent violations of posture and vision, accustom them
to a healthy lifestyle, form a certain worldview, based on the understanding of the need to preserve their
own health. Physical minutes should correspond to the age and psychological characteristics of students,
be diverse, interesting and simple, and fit into the general course of the lesson. The best educational,
health and developmental effect is precisely synthetic physical minutes.