Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Масенко, Л. В.
dc.date.accessioned 2018-07-19T10:13:24Z
dc.date.available 2018-07-19T10:13:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Масенко, Л. В. Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років / Л. В. Масенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 9 (79) 16. - С. 65-68. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19981
dc.description.abstract Запропоновано вдосконалити систему секційних занять боротьбою дітей 6-10 років, яка буде враховувати всі особливості розвитку організму та буде ефективною і доступною, за рахунок застосування притаманних дітям ігрових форм життєдіяльності. ua
dc.description.abstract Предложено усовершенствовать систему секционных занятий борьбой детей 6-10 лет, которая будет учитывать все особенности развития организма и будет эффективной и доступной, за счет применения присущих детям игровых форм жизнедеятельности. ua
dc.description.abstract It is proposed to improve the system of training process in sections judo for children 6-10 years, that will take into account all the features of the body and is an effective and affordable, through the use of inherent kids game forms of life. Knowledge of the laws of physiological processes allows to anticipate their changes under different conditions of life, and makes it possible to intervene in the physiological processes in a desired direction. Early specialization and large training load negatively affect the child's mind and body. An analysis of the scientific and methodological literature and generalization of practical experience of trainers revealed that many experts in wrestling attach great importance to mobile games and game method of training in the system of sports training fighters. The founders of various systems of physical education P. Lesgaft, I. Pysmenskyy, Huts-Muts and other widely recommended to use games with elements of martial arts in mass education of children and adolescents, starting from primary school. They emphasized that the games with elements of struggle most closely match their anatomical and physiological and mental characteristics. Use of play in judo training sessions have a significant impact on the development of basic physical qualities of children to form their creative potential (solving non-standard situations invention and application of new movements). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject ігри з елементами одноборства ua
dc.subject початкова підготовка ua
dc.subject фізичні якості ua
dc.subject уміння та навички ua
dc.subject вікові особливості ua
dc.subject игры с элементами единоборства ua
dc.subject начальная подготовка ua
dc.subject физические качества ua
dc.subject умения и навыки ua
dc.subject возрастные особенности ua
dc.subject games with elements of martial arts ua
dc.subject basic training ua
dc.subject physical qualities ua
dc.subject skills ua
dc.subject age features ua
dc.subject.classification 796 ua
dc.title Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу