Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Виховання мотивації до систематичних занять фізичними вправами у студентів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ігнатенко, Н. В.
dc.date.accessioned 2018-07-19T06:05:34Z
dc.date.available 2018-07-19T06:05:34Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Ігнатенко, Н. В. Виховання мотивації до систематичних занять фізичними вправами у студентів / Н. В. Ігнатенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 9 (79) 16. - С. 43-47. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19956
dc.description.abstract У даній статті зроблено аналіз науково - педагогічної та спеціальної літератури яка стосується мотивації студентів до систематичних занять фізичною культурою і спортом. У теперішній час особливу увагу приділяється вивченню виховної мотивації у студентів, які займаються фізичними вправами. Як відомо індивідуальні особливості кожної людини проявляються в його характері. ua
dc.description.abstract В данной статье сделан анализ научно – педагогической и специальной литературы касающейся мотивации студентов к систематическим занятиям физической культурой и спортом. В настоящие время особое внимания уделяется изучению воспитательной мотивации у студентов занимающихся физическими упражнениями. Как известно индивидуальные особенности каждого человека проявляются в его характере. ua
dc.description.abstract The investigations of scientists are directed to the search of optimal connection of basic and vary elements during lessons on physical education of students; this has to take into account sport interests of students as well as an influence of regional and national factors. The sport interests are the interest of students to lessons of certain kinds of physical exercises. A motivation and attraction of students to systematic lessons of physical exercises and sport has the main role. That is why it is necessary to begin to study this issue from early age. An attraction of students to lessons depends first of all on environment – on parents, friends, higher educational establishment, state, society as well as on their relations to physical education and sport. Among numerous factors which are influenced on relation and society to this issue, on forming individual approach to lessons, a main role has social and economical conditions and first of all a level of population’s life, habitable conditions, a presence of sport base, reserves and sport industry as well as a distribution of student’s free time. Sport traditions, existing system of education as well as a place and meaning of physical education at this system and a presence of modern programs and their fulfillment by qualified teachers of physical education have an important role. A manifestation of motivation has ones pecularity depending on a sex. For male students as compared with female students an important role has a motive of a result; on the contrary for female students an important role has moving activities. A distinguish is the follow factors: resultance, moving activities and a game. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject мотивованість ua
dc.subject студенти ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject учбова програма ua
dc.subject мотивированность ua
dc.subject студенты ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject учебная программа ua
dc.subject a motivation ua
dc.subject students ua
dc.subject physical culture ua
dc.subject learning program ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Виховання мотивації до систематичних занять фізичними вправами у студентів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу