Розглянуто питання ефективності корекційної програми професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ технічного профілю. Представлено результати її практичної реалізації у курсі фізичного виховання. Досліджено цілеспрямований влив професійно-прикладної фізичної підготовки на стан нейродинамічних функцій студентів у термін фізичного виховання. Доведено низьку ефективність чинної програми у забезпеченні професійної готовності майбутніх спеціалістів технічної галузі.
Рассмотрены вопросы эффективности коррекционной программы профессионально-прикладной физической подготовки студентов вузов технического профиля. Представлены результаты ее практической реализации в курсе физического воспитания. Исследовано целенаправленный влияние профессионально-прикладной физической подготовки на состояние нейродинамических функций студентов во время физического воспитания. Доказано низкий уровень еффективности действующей программы в обеспечении профессиональной готовности будущих специалистов технической отрасли.
The article considered professionally applied physical preparation of technical universities students majoring as their focused training systems to the profession. The relevance of research to improve the efficiency of the search direction professionally applied physical preparation of students universities of a technical profile determines high requirements for physical and neurodynamic fitness professionals that advances the development of modern technical industry. The task of the work –during training of physical education of students majoring Lviv Polytechnic National University to analyze the dynamics parameters neurodynamic condition. The physical training of students of the experimental group implemented a pilot program of correctional professionally applied physical preparation. The defining difference between this program from the current is the ratio of special and profiled professionally applied physical preparation. The focus of correctional programs professionally applied physical preparation determined neurodynamic features of professional work of technical experts industry. The results of its implementation in the course of physical education is presented. The effect of a targeted professional-applied physical preparation of students in the state of neurodynamic functions during physical education classes is investigated. A low efficiency of existing programs to provide professional readiness of the future experts of the technical industry it proved.