У статті здійснено характеристику й визначено особливості явища самодопомоги у студентському середовищі. У даному дослідженні представлено класифікацію груп самодопомоги, основні засади та принципи діяльності, правила організації їхньої роботи. Наведено найбільш відому типологію груп самодопомоги. Обґрунтовано значення груп самодопомоги та їхній позитивний вплив на студентів. Визначено основні труднощі та шляхи їх вирішення при формуванні груп самодопомоги, виділено головні етапи створення груп самодопомоги. Охарактеризовано фактори ефективності груп самодопомоги.
Fentures of activity of the self assistance group in the student environment. The article describes the characteristics of self-help phenomenon in the student's
environment. This study presents the classification of self-help groups, the basic
principles and principles of activity, and the rules for organizing their work. The most well-known typology of self-help groups is given. The importance of self-help groups and their positive impact on students is substantiated. The main difficulties and ways of their solution are defined in forming self-help groups, the main stages of creation of self-help groups are identified. Characterized efficiency factors of self-help groups.