У статті розкриваються особливості багатогранного освітньо-виховного процесу сучасної школи, аналізується проблема виховного впливу соціокультурного середовища, організаційно-педагогічні умови школи. Акцентується увага на соціокультурній складовій цього процесу, описуються провідні чинники впливу на особистість, що формується; різні підходи до формування особистості. Визначено
сутність соціокультурного середовища як сукупності культурних цінностей, загальноприйнятих суспільством норм, законів, правил, наукових даних і технологій, якими володіє соціум і людина в ньому для ефективних дій і взаємодії з усіма компонентами життєвого середовища. У статті також розкривається сутність та особливості освітньо-виховного процесу сучасної школи як соціокультурного явища. Аналізуються способи створення виховного соціокультурного середовища сучасної школи. Особлива увага звернена на роль школи як організатора освітнього середовища розвитку особистості.
В статье раскрываются особенности многогранного учебно-воспитательного процесса современной школы, анализируется проблема воспитательного влияния социокультурной среды, организационно-педагогических условий школы. Акцентируется внимание на социокультурной составной этого процесса, описываются основные факторы влияния на личность, которая формируется; разные подходы к формированию личности. Определена суть социокультурной среды как сукупности культурных ценностей, общепринятых обществом
норм, законов, правил, научных данных и технологий, которым владеет социум и человек в нем для эффективных действий и взаимодействия со всеми компонентами жизненной среды. В статье также раскрываются сущность и особенности процесса современной школы как социокультурного явления. Анализируются способы образования воспитательной социокультурной среды школы. Особенное внимание обращено на роль школы как организатора образовательной среды развития личности.
The article reveals the peculiarities of the multifaceted educational and educational process of the modern school, analyzes the problem of the educational influence of the socio-cultural environment, organizational and pedagogical conditions of the school. The emphasis is on the sociocultural component of this process, the leading factors influencing the personality being formed are described; different approaches to personality formation. The essence of the socio-cultural environment as a set of cultural values, commonly accepted by the society of norms, laws, rules, scientific data and technologies, which possesses the social and human in it for effective actions and interaction with all components of a living environment, are determined. The article also reveals the essence and peculiarities of the educational process of the modern school as a sociocultural phenomenon. Methods of creating an educational sociocultural
environment of a modern school are analyzed. Particular attention is drawn to the role of the school as the organizer of the educational environment of personality development.