Стаття розкриває специфіку інноваційного спрямування підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів до співацької роботи з учнями молодшого шкільного віку. Визначено два напрями інноваційної діяльності в школі, а саме: визначення впливу мотиваційних та інструментальних факторів на формування вмінь та готовності вчителя музики до інноваційної діяльності та дослідження впливу педагогічних інновацій на творчий розвиток школярів. Проаналізовано програми з музики для молодших школярів з позиції їх співацької діяльності.
The article reveals the specifics of the innovative direction of preparing students of art faculties of pedagogical universities for singing with students of primary school age. Two directions of innovative activity in school are defined, namely: determination of the influence of motivational and instrumental factors on the formation of skills and readiness of the music teacher for innovative activity and research of the influence of pedagogical innovations on the creative development of schoolchildren. Programs for music for junior schoolchildren from the standpoint of their singing activity are analyzed.