У статті розглядаються шляхи вдосконалення професіоналізму вчителя технологій - ознаки, що визначає власну сутність його професійної готовності та передбачає виконання професійної діяльності на високому рівні продуктивності, котра відрізняється високими характеристиками якості, оптимальністю інтенсивності та напруженості, високою точністю і надійністю, організованістю, стабільністю, відсутністю надмірного перевантаження, конфліктів і ускладнень. Результативність професійної діяльності вчителя технологій визначається рівнем володіння педагогічною технікою, його майстерністю і особистісними якостями при вирішальному значенні концептуальних, змістових і процесуальних складових, що характеризують закономірності формування професійно-педагогічної компетентності педагога, адаптованістю освітнього середовища для задоволення освітніх потреб особистості. Високий рівень професіоналізму характеризується програмуванням діяльності в нестереотипних умовах конкретних ситуацій на основі саморегуляції, сформованої на рівні творчої діяльності. Складові професіоналізму у складі професійно значущих компетентностей зумовлюють педагогічну майстерність учителя. Цілісна система професійно значущих якостей особистості вчителя визначається структурою його педагогічної діяльності та рівнем їхнього вияву у цій діяльності. У своєму професійному становленні вчитель може проходити кілька рівнів вияву професійно значущих якостей: педагогічної умілості; педагогічної майстерності; педагогічної творчості; педагогічного новаторства.
В статье рассматриваются пути совершенствования профессионализма учителя технологий - признака, который определяет собственную сущность его профессиональной готовности и предусматривает выполнение профессиональной деятельности на высоком уровне производительности, отличается высокими характеристиками качества, оптимумом интенсивности и напряженности, высокой точностью и надежностью, организованностью, стабильностью, отсутствием чрезмерной перегрузки, конфликтов и осложнений. Результативность профессиональной деятельности учителя технологий определяется уровнем владения педагогической техникой, его мастерством и личностными качествами при решающем значении концептуальных, содержательных и процессуальных составляющих, характеризующих закономерности формирования профессионально-педагогической компетентности педагога, адаптированностью образовательной среды для удовлетворения образовательных потребностей личности. Высокий уровень профессионализма характеризуется программированием деятельности в нестереотипных условиях конкретных ситуаций на основе саморегуляции, сформированной на уровне творческой деятельности. Составляющие профессионализма в составе профессионально значимых компетентностей обусловливают педагогическое мастерство учителя. Целостная система профессионально значимых качеств личности учителя определяется структурой его педагогической деятельности и уровнем их проявления в этой деятельности. В своем профессиональном становлении учитель может проходить несколько уровней проявления профессионально значимых качеств: педагогической умелости; педагогического мастерства, педагогического творчества, педагогического новаторства.
The article considers the ways of improvement of professionalism of the teacher technology signs that determines the essence of its professional readiness, by performing professional activities at a high level of performance, which is characterized by high quality performance, optimum intensity and tension, high accuracy and reliability, orderliness, stability, absence of excessive congestion, conflicts and complications. The performance of professional activities of teachers of technology is determined by the level of knowledge of teaching technique, skills and personal qualities during the critical importance of the conceptual, substantive and procedural components that characterize the regularities of formation of professional pedagogical competence of teachers, adaptation of the educational environment to meet the educational needs of the individual.A high level of professionalism is characterized by programming activities in destereotyping the context of specific situations on the basis of self-regulation, formed at the level of creative activity. Components of professionalism in structure of professionally significant competences determine the pedagogical skills of the teacher. A holistic system of professionally significant qualities of personality of teacher is determined by the structure of the teaching activity and the level of their manifestation in the activity. In his professional formation of the teacher can go through several layers of manifestation of professionally significant qualities: pedagogical skill; pedagogical craftsmanship, pedagogical creativity, pedagogical innovation.