У статті розглядаються технології підготовки майбутніх економістів до професійної діяльності. Розкрито фактори, які лежать в основі професійної готовності майбутніх економістів. У статті розглядається підготовка майбутніх економісті як цілісний процес. На власному прикладі викладача-практика розкрито специфіку підготовки майбутніх економістів за різноманітними інноваційними методиками. Подано авторське визначення понять «компетентність» та «компетенція». Проаналізовано основні положення концепції підготовки майбутніх економістів.
У статті розглянуто та проаналізовано наукові узагальнення українських та зарубіжних педагогів і психологів, які займалися обґрунтуванням різних форм навчання, але акцент спрямовували на групові форми навчання
The technologies of preparation of future economists to their professional activity are considered in this article. Factors, underlying the professional readiness, are discovered. The preparation of future economists is described as overall process. Based on the personal experience of skilled teacher, preparation specific of future economists on different innovative methods is concerned. Authorial definitions of «competence» and «competency» is given. Main points of conception on preparation of future economists are analyzed.
The scientific generalizations of local and foreign teachers and psychologists, who studied grounding different forms of education, but emphasized on group education, were considered and analyzed.
Main aspects of unsupervised work of students, obtaining bachelor’s degree, are underlined. Author proposes different ways on performing and controlling unsupervised work of future economists. Usage of modern Internet technologies of professional preparation and unsupervised work of future economists is described.