Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблем вдосконалення профе-
сійної підготовки майбутніх медиків шляхом формування їхньої професійно-етичної
культури у процесі вивчення гуманітарних предметів у медичних коледжах.
На основі аналізу методологічних та психолого-педагогічних аспектів профе-
сійної культури медичних працівників обґрунтовано її морально-етичну складову,
розкрито роль гуманітарної підготовки у становленні професійних і морально-
етичних якостей майбутніх медиків. З’ясування вимог до професійно-етичної куль-
тури медичних працівників дозволило запропонувати критерії, компоненти і методи
її оцінювання в майбутніх медичних працівників.
Визначено концептуальні основи і виявлено педагогічні умови формування
професійно-етичної культури майбутніх медиків; викладено методику її формування
із застосуванням інтерактивних технологій навчання у процесі вивчення історії та
культурології в медичних коледжах.
Пропонуються шляхи вдосконалення форм, методів і засобів формування про-
фесійно-етичної культури особистості у процесі вивчення історії та культурології.
The dissertation is devoted to the investigation of the problems of improving future
medical workers’ professional training by forming their professional and ethical culture
while learning the Humanitarian subjects at medical colleges.
Based on the analysis of methodological and psycho-pedagogical aspects of medical
workers’ professional culture, its moral and ethical component is grounded, the role of the
Humanitarian training in forming future medical workers’ professional and moral and
ethical qualities is revealed. The demands for medical workers’ professional and ethical
culture are determined and it allows the author to suggest the criteria, components and estimating
methods of future medical workers’ professional and ethical culture.
The concept basis are determined and pedagogical conditions of forming future
medical workers’ professional and ethical culture are elaborated; the methods of its
formation using interactive teaching technologies while learning History and Cultural
Studies at medical colleges are suggested.
The ways of improving forms, methods and means of formation of a personality’s
professional and ethical culture while learning History and Cultural Studies are suggested.