ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коваль, П. М. | |
dc.date.accessioned | 2018-05-21T13:55:44Z | |
dc.date.available | 2018-05-21T13:55:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Коваль, П. М. Акмеологія педагогічної майстерності у працях академіка І. А. Зязюна / П. М. Коваль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 26-30. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19214 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена розгляду проблеми формуванню педагогічної майстерності майбутніх фахівців на основі вчень академіка І. Зязюна. Висвітлені основні положення щодо важливості людиноцентристської теорії в розвитку суспільно-політичних та економічних відносин. Визначено важливість вищих навчальних закладів у цьому процесі. Акцентовано увагу на мистецькому компоненті як невід’ємній складовій навчально-виховному процесу. | ua |
dc.description.abstract | Статья посвящена рассмотрению проблемы формирования педагогического мастерства будущих специалистов на основании учений И. Зязюна. Раскрыты основные положения относительно значимости человекоцентристской теории в развитии общественно-политических и экономических отношений. Определено значимость высших учебных заведений в этом процессе. Акцентировано внимание на компоненте искусства как неотъемлемой составляющей учебно-воспитательного процесса. | ua |
dc.description.abstract | The article is devoted to the consideration of the problem of the formation of the pedagogical mastership of future specialists on the basis of the teachings of I. Zayyun. The main points concerning the importance of the person-centered theory in the development of socio-political and economic relations are revealed. The significance of the viscous educational institutions in this process has been determined. Attention is focused on the component of art as a componentof thewarehousing educational process. The main provisions of which must have teacher. Particular attention is paid to the emotional sphere as an important component of internal reaction to the acceptance and assimilation of relevant educational information. Emphasized the different arts as a way to creative expression in future careers. Defined as new artistic pedagogy subdystsyplinu. Determined not only pedagogy as a science, and science and art in their harmonious combination. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | педагогічна майстерність | ua |
dc.subject | професійна підготовка | ua |
dc.subject | людиноцентризм | ua |
dc.subject | мистецтво | ua |
dc.subject | педагогическое мастерство | ua |
dc.subject | профессиональная подготовка | ua |
dc.subject | человекоцентризм | ua |
dc.subject | искусство | ua |
dc.subject | pedagogical masterstvo | ua |
dc.subject | professional training | ua |
dc.subject | man-centeredness | ua |
dc.subject | art | ua |
dc.subject.classification | 371.15:378.22:378.124.3 | ua |
dc.title | Акмеологія педагогічної майстерності у працях академіка І. А. Зязюна | ua |
dc.type | Article | ua |