Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бабушко, С. Р.
dc.date.accessioned 2018-05-21T08:39:01Z
dc.date.available 2018-05-21T08:39:01Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Бабушко, С. Р. Неперервність освіти і конкурентоспроможність фахівця / С. Р. Бабушко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 28(38). - С. 3-7. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19193
dc.description.abstract У статті розглядається взаємозв‘язок неперервності фахової освіти та конкурентоспроможності сучасного фахівця; проаналізовано сутність неперервної фахової освіти, виокремлено її складові (базова професійна освіта, подальша професійна освіта, підвищення кваліфікації, навчання на робочому місці та самоосвіта) та графічно представлено їх. Обґрунтовано характерні ознаки неперервної фахової освіти (неперервність, наступність, послідовність, цілісність, системність та систематичність, комплексність, пріоритетність самостійності навчання фахівця) та визначено її результати. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрена взаимосвязь непрерывного профессионального образования и конкурентоспособности современного специалиста; проанализировано содержание непрерывного профессионального образования, выделены его составные части (базовое профессиональное образование, дальнейшее профессиональное образование, повышение квалификации, обучение на рабочем месте и самообразование) и представлены графически. Обоснованы характерные признаки непрерывного образования (непрерывность, преемственность, последовательность, системность и систематичность, комплексность, приоритетность самостоятельного обучения специалиста), описаны его результаты. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of investigating the correlation between the continuous vocational education and training with the competitiveness of an employee in the modern labour market. The scientific paradigm of lifelong education has become the strategic direction of training a new generation of employees. The aim of the article is to analyze the continuous vocational education from the point of view of employee’s competitiveness. To achieve the set goal, the following research methods were applied: literature review, analysis and synthesis of the receive information. With the help of structural and functional method it became possible to determine the stages of continuous vocational education which increase the employee’s competitiveness. They are basic vocational training, further vocational training, upskilling, on-the-job training and self-education. It has been proved that self-education penetrates all the stages of continuous vocational education. Moreover, it gives not only the necessary knowledge and appropriate skills but also encourages the development of employee’s creative potential and richness of his/her inner world. Another outcome of the research is the identification and substantiation of the features which determine the continuous character of vocational education. The major ones are continuity, sequence, integrity, systematic character, regularity, complexity, priority of self-learning. These features influence the degree of employee’s competitiveness, but they do not reflect the things that really do an employee competitive in the labour market. It has been explained in the article that the combination of employee’s available competences which are constantly upgraded and the new ones actually determine his or her competitiveness. It has been offered to name them "competitiveness skills". All-said above made it possible to conclude that continuous vocational education and training are closely interdependent with an employee’s competitiveness. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject неперервна фахова освіта ua
dc.subject конкурентоспроможність фахівця ua
dc.subject складові ua
dc.subject ознаки ua
dc.subject результати ua
dc.subject непрерывное профессиональное образование ua
dc.subject конкурентноспособность специалиста ua
dc.subject составные части ua
dc.subject признаки ua
dc.subject результаты ua
dc.subject continuous vocational education ua
dc.subject employee’s competitiveness ua
dc.subject elements ua
dc.subject features ua
dc.subject results ua
dc.subject.classification 374.7 ua
dc.title Неперервність освіти і конкурентоспроможність фахівця ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу