Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Саюк, В. І.
dc.contributor.author Германчук, І. М.
dc.date.accessioned 2018-05-17T09:36:43Z
dc.date.available 2018-05-17T09:36:43Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Саюк, В. І. Формування готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку / В. І. Саюк, І. М. Германчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 29(39). - С. 137-141. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19154
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку. Зазначається, що готовність майбутніх педагогів необхідно розуміти як здатність на професійному рівні сприяти всебічному і гармонійному розвитку дітей раннього віку. Для її формування необхідні педагогічні умови: створення позитивної мотивації студентів до навчання; теоретичні знання і практичні уміння із розвитку, навчання і виховання малюків; проходження практики у групах дітей раннього віку; використання сучасних програм для їх розвитку і науково-методичний супровід майбутніх педагогів. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования готовности будущих педагогов к работе с детьми раннего возраста. Отмечается, что готовность будущих педагогов необходимо понимать, как способность на профессиональном уровне содействовать всестороннему и гармоничному развитию детей раннего возраста. Для ее формирования необходимы педагогические условия: создание положительной мотивации студентов к обучению; теоретические знания и практические умения по развитию, обучению и воспитанию детей; прохождения практики в группах детей раннего возраста; использование современных программ для их развития и научно-методическое сопровождение будущих педагогов. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of forming the readiness of future teachers to work with children of early age. It is noted that the readiness of future educators should be understood as the ability at the professional level to promote the comprehensive and harmonious development of young children. An early childhood (from 1 to 3 years old) is one of the important stages in life of a baby . During this period, the child starts to walk well; is developing speech, substantive and cognitive activity, communication with adults and peers. That is why special attention in the work of preschool institutions is paid to the professional readiness of a teacher-educator for work with children of early age. The readiness of future teachers to work with young children should be understood as a complex integrated notion that includes interrelated components: motivational, cognitive, operational and reflexive. It is these components that determine the ability of future teachers to interact professionally with young children. Formation of readiness of future teachers for work with children of early age should be considered as a certain process of development of a specialist, his personal qualities, and character, arising under the influence of economic, social, psychological and pedagogical factors. Formation of a person is defined as a certain level of his achievements. In order to achieve a high level of professional readiness for future teachers to work with young children, appropriate pedagogical conditions need to be created. In our opinion, the most expedient pedagogical conditions are: creation of positive motivation of students to study; theoretical knowledge and practical skills in the development, education and upbringing of children; passing the practice in groups of young children; use of modern programs for their development and scientific and methodological support of future teachers. Promising areas for further scientific research on this problem are the development of a scientifically-based pedagogical system for forming the readiness of future teachers to work with young children. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутні педагоги ua
dc.subject діти раннього віку ua
dc.subject формування готовності ua
dc.subject компоненти готовності ua
dc.subject педагогічні умови формування готовності ua
dc.subject будущие педагоги ua
dc.subject дети раннего возраста ua
dc.subject формирование готовности ua
dc.subject компоненты готовности ua
dc.subject педагогические условия формирования готовности ua
dc.subject future teachers ua
dc.subject children of early age ua
dc.subject readiness formation ua
dc.subject readiness components ua
dc.subject pedagogical conditions of formation of readiness ua
dc.subject.classification 37.011.3 ua
dc.subject.classification 378 ua
dc.title Формування готовності майбутніх педагогів до роботи з дітьми раннього віку ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics