Сформовані вченими і частково вирішені питання культури здоров'я студентів підводять нас до думки
про можливість і необхідність впровадження в навчальний процес підготовки студентів інтегрованих навчальних занять,
які дозволять постійне зменшення в умовах кредитно-модульної системи навчання обсягу навчального навантаження
компенсувати за рахунок структурної єдності програми формування культури здоров'я у студентів, змісту освіти,
інтеграції, взаємодоповнення дисциплін. Загальна мета інтеграційних занять полягає в тому, щоб із різноманітних
дисциплін психолого-педагогічного, медико-біологічного, спеціально-теоретичного циклів відібрати і синтезувати в цілісну
систему ті знання і практичні вміння, які допоможуть активізувати процес пізнання і будуть ефективно реалізовуватись
майбутніми вчителями фізичної культури у їх подальшій професійній діяльності.
Сформированные учеными и частично решены вопросы культуры здоров’я студентов подводят нас к мысли о
возможности и необходимости внедрения в учебный процесс подготовки студентов интегрированных учебных занятий,
которые позволят постоянное уменьшение в условиях кредитно-модульной системы обучения объема учебной нагрузки
компенсировать за счет структурного единства программы формирования культуры здоровья у студентов, содержания
образования, интеграции, взаимодополнения дисциплин. Общая цель интеграционных занятий заключается в том, чтобы
из различных дисциплин психолого-педагогического, медико-биологического, специально-теоретического циклов
отобрать и синтезировать в целостную систему те знания и практические умения, которые помогут активизировать
процесс познания и будут эффективно реализовываться будущими учителями физической культуры в их дальнейшей
профессиональной деятельности.
With the development of material and
economic relations, the increasing complexity of social life, spiritual growth in life gradually formed the moral system of society.
It represents the interests of society, the prevailing rates of social groups. So it arises and develops in the human community
as a way of regulating interpersonal relationships. With regard to the other implemented social nature of the individual, is pleased to
organic beings need social ownership of the society. Morality is implemented directly in relation to the other as equals.
The spiritual aspirations, ideals, principles and morality are not so much the scope of interest, as the scope of values.
Incentives and causes of human activity are becoming further development, needs, interests converted, in turn, is "transformed" in
value. Content predetermined values cultural achievements. However, studies of modern scholars clearly show that the formation of
culture of health in students studied enough.
Thus, the above provisions explaining the urgency to find new ways and unused reserves in the organization process of
formation of health in students of higher educational institutions of Ukraine.
Formed by scientists and partially solved the issues of the health culture of students lead us to the idea of the possibility and
necessity of integrating into the educational process. The preparation of students of integrated training sessions that will allow a
constant reduction in the conditions of the credit-module training system of the volume of the training load to compensate for the
structural unity of the formation program сulture of health among students, the content of education, integration, complementarity of disciplines.