Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Принципи формування і розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Матвійчук, Т. Ф.
dc.contributor.author Соловйов, В. Ф.
dc.contributor.author Окопний, А. М.
dc.date.accessioned 2018-05-14T13:16:33Z
dc.date.available 2018-05-14T13:16:33Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Матвійчук, Т. Ф. Принципи формування і розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки / Т. Ф. Матвійчук, В. Ф. Соловйов, А. М. Окопний // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5К (86) : Наукові матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи», присвяченої 20-ти річчю факультету фізичного виховання Дрогобицького держ. пед ун-ту імені Івана Франка (18 – 19 травня 2017 р.). – С. 192-197. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19074
dc.description.abstract Ефективність становлення і розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів на етапі навчання у ВНЗ забезпечується професійно-педагогічною спрямованістю, соціокультурною детермінованістю освітньої діяльності, безперервністю і наступністю педагогічної освіти, єдністю індивідуалізації та диференціації підготовки вчителя тощо. Важливими в організації загальнопедагогічної підготовки вчителя вважають принципи: цілісності, науковості, зв’язку теорії і практики, систематичності та послідовності, єдності навчання і виховання. Узагальнення досвіду її практичної організації стосовно вчителя виявило такі специфічні принципи: професійно-педагогічної спрямованості; інтегративності; індивідуалізації та диференціації; єдності загального, особливого та індивідуального. В статті визначено основні принципи формування і розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів: цілісності педагогічного процесу; індивідуалізації та диференціації; професійно-педагогічної спрямованості; єдності наукової та педагогічної діяльності; соціокультурної детермінації підготовки майбутнього вчителя; безперервності та наступності педагогічної освіти; включеності педагога в інноваційну діяльність; імплікації загальної та педагогічної культури; фасилітації; спільної творчої діяльності; професійно-педагогічного самовдосконалення. Крім названих, формування і розвиток педагогічної майстерності майбутніх учителів має спиратися на інші специфічні принципи, зокрема: принцип активної взаємодії суб’єктів освітнього середовища, принцип підтримки творчих ініціатив і принцип оптимальності. Завдання становлення і розвитку педагогічної майстерності передбачає проектування особистості та виховання її творчої індивідуальності у процесі професійної підготовки на основі сукупності принципів, а також урахування традиційних та інноваційних принципів. ua
dc.description.abstract Эффективность становления и развития педагогического мастерства будущих учителей на этапе обучения в вузе обеспечивается профессионально-педагогической направленностью, социокультурной детерминированностью образовательной деятельности, непрерывностью и преемственностью педагогического образования, единством индивидуализации и дифференциации подготовки учителя. Важными в организации общепедагогической подготовки учителя считают принципы: целостности, научности, связи теории и практики, систематичности и последовательности, единства обучения и воспитания. Обобщение опыта ее практической организации относительно учителя выявило следующие специфические принципы: профессионально-педагогической направленности; интегративности; индивидуализации и дифференциации; единства общего, особенного и индивидуального. В статье определены основные принципы формирования и развития педагогического мастерства будущих учителей: целостности педагогического процесса; индивидуализации и дифференциации; профессионально- педагогической направленности; единства научной и педагогической деятельности; социокультурной детерминации подготовки будущего учителя; непрерывности и преемственности педагогического образования; включенности педагога в инновационную деятельность; импликации общей и педагогической культуры; фасилитации; совместной творческой деятельности; профессионально-педагогического самосовершенствования. Кроме названных, формирование и развитие педагогического мастерства будущих учителей должно опираться на другие специфические принципы, в частности: принцип активного взаимодействия субъектов образовательной среды, принцип поддержки творческих инициатив и принцип оптимальности. Задача становления и развития педагогического мастерства предусматривает проектирование личности и воспитания ее творческой индивидуальности в процессе профессиональной подготовки на основе совокупности принципов, а также учета традиционных и инновационных принципов. ua
dc.description.abstract The effectiveness of the formation and development of the pedagogical mastery of future teachers at the stage of study at the university is ensured by the professional pedagogical orientation, the sociocultural determinism of educational activity, the continuity and continuity of pedagogical education, the unity of individualization and differentiation of teacher training. The principles of integrity, scientific character, the connection between theory and practice, systematism and consistency, the unity of teaching and upbringing are important in the organization of general pedagogical preparation of the teacher. The generalization of the experience of its practical organization with respect to the teacher revealed the following specific principles: vocational and pedagogical orientation; Integrity; Individualization and differentiation; Unity of the general, the particular and the individual. The article defines the basic principles of the formation and development of the pedagogical mastery of future teachers: the integrity of the pedagogical process; Individualization and differentiation; Vocational and pedagogical orientation; Unity of scientific and pedagogical activity; Sociocultural determination of the preparation of the future teacher; Continuity and continuity of teacher education; Involvement of the teacher in innovative activities; The implication of general and pedagogical culture; Facilitation; Joint creative activity; Professional and pedagogical self-improvement. In addition to the above, the formation and development of the pedagogical mastery of future teachers should be based on other specific principles, in particular: the principle of active interaction among subjects of the educational environment, the principle of supporting creative initiatives and the principle of optimality. The task of the formation and development of pedagogical mastery involves the design of the personality and education of its creative individuality in the process of professional training on the basis of a set of principles, as well as the consideration of traditional and innovative principles. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject педагогічна майстерність ua
dc.subject принципи формування і розвитку ua
dc.subject майбутній вчитель ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject вищі навчальні заклади ua
dc.subject педагогическое мастерство ua
dc.subject принципы формирования и развития ua
dc.subject будущий учитель ua
dc.subject профессиональная подготовка ua
dc.subject высшие учебные заведения ua
dc.subject pedagogical mastery ua
dc.subject the principles of formation and development ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject vocational training ua
dc.subject highereducational institutions ua
dc.title Принципи формування і розвитку педагогічної майстерності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics