Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Підготовка майбутніх вихователів до процесу фізичного виховання і розвитку дітей в умовах дошкільного навчального закладу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калічак, Ю. Л.
dc.date.accessioned 2018-05-08T12:19:06Z
dc.date.available 2018-05-08T12:19:06Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Калічак, Ю. Л. Підготовка майбутніх вихователів до процесу фізичного виховання і розвитку дітей в умовах дошкільного навчального закладу / Ю. Л. Калічак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5К (86) : Наукові матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи», присвяченої 20-ти річчю факультету фізичного виховання Дрогобицького держ. пед ун-ту імені Івана Франка (18 – 19 травня 2017 р.). – С. 137-140. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18973
dc.description.abstract У статті розглянуто питання, пов'язані з процесом формування необхідних теоретичних, практичних знань і творчих умінь майбутніх педагогів при підготовці їх для роботи з дітьми дошкільного віку та розвитку у дітей фізичних якостей, бажання піклуватися про своє здоров'я, займатися фізичною культурою і спортом. Охарактеризовано професійні цінності вихователя дошкільного навчального закладу та обґрунтовано необхідність їх цілеспрямованого формування в умовах вищого навчального закладу. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрены вопросы, связанные с процессом формирования необходимых теоретических, практических знаний и творческих умений, будущих педагогов при подготовке их для работы с детьми дошкольного возраста и развития у детей физических качеств, желания заботиться о своём здоровье, заниматься физической культурой и спортом. Охарактеризованы профессиональные ценности воспитателя дошкольного учебного заведения и обоснована необходимость их целенаправленного формирования в условиях высшего учебного заведения. ua
dc.description.abstract The paper highlights issues concerning the process to formation of necessary theoretical, practical, knowledge and creative skills in future teachers during their preparation for work with preschoolers in order to develop in them proper physical qualities, volution to care of their health and go in for physical culture and sport. The publication provides characteristics of a preschool educator' professional values and proves their purposeful formation in conditions of a higher educational establishment. The most important tasks of professional training of future teacher to teaching of physical training in preschool educational institutions are determined, which include evoking love for their future profession, development of independent thinking, desire to increase their knowledge and skills, finding creative solutions for problems of physical development of preschool children, a responsible attitude to children's life and health. It was found that high level of physical development of preschool children can be achieved only if the true adherence to the profession, anticipating the end result, teacher’s ability to learn himself, to live by the requirements not of the past but those of the future. A creative caregiver does not use the material which is not interesting to himself when working with children of preschool age, he always tries to find around amazing, unusual and interesting things. Creatively applying the theoretical knowledge acquired during studies in higher education establishment, the educators must be prepared to demonstrate and theoretically justify various methods and techniques for working with children. It has been proved that the success of a future educator will depend on how he can navigate the special scientific literature, find the necessary traditional forms, methods and tools for sports and recreation work in a kindergarten. Using unconventional methods teachers of physical education and development of children in kindergarten will help optimize and diversify the process of physical training and valeological education and increase the level of professional training and pedagogical skills. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject фізичні якості ua
dc.subject нетрадиційні методики ua
dc.subject педагогічні вміння ua
dc.subject педагогічні здібності ua
dc.subject профессиональная подготовка ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject физические качества ua
dc.subject нетрадиционные методики ua
dc.subject педагогические умения ua
dc.subject педагогические способности ua
dc.subject professional training ua
dc.subject physical education ua
dc.subject physical abilities ua
dc.subject innovative techniques ua
dc.subject pedagogical skills ua
dc.subject teaching abilities ua
dc.subject.classification 373.3:37.037 ua
dc.title Підготовка майбутніх вихователів до процесу фізичного виховання і розвитку дітей в умовах дошкільного навчального закладу ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу