ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Калічак, Ю. Л. | |
dc.date.accessioned | 2018-05-08T12:19:06Z | |
dc.date.available | 2018-05-08T12:19:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Калічак, Ю. Л. Підготовка майбутніх вихователів до процесу фізичного виховання і розвитку дітей в умовах дошкільного навчального закладу / Ю. Л. Калічак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5К (86) : Наукові матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи», присвяченої 20-ти річчю факультету фізичного виховання Дрогобицького держ. пед ун-ту імені Івана Франка (18 – 19 травня 2017 р.). – С. 137-140. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18973 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто питання, пов'язані з процесом формування необхідних теоретичних, практичних знань і творчих умінь майбутніх педагогів при підготовці їх для роботи з дітьми дошкільного віку та розвитку у дітей фізичних якостей, бажання піклуватися про своє здоров'я, займатися фізичною культурою і спортом. Охарактеризовано професійні цінності вихователя дошкільного навчального закладу та обґрунтовано необхідність їх цілеспрямованого формування в умовах вищого навчального закладу. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены вопросы, связанные с процессом формирования необходимых теоретических, практических знаний и творческих умений, будущих педагогов при подготовке их для работы с детьми дошкольного возраста и развития у детей физических качеств, желания заботиться о своём здоровье, заниматься физической культурой и спортом. Охарактеризованы профессиональные ценности воспитателя дошкольного учебного заведения и обоснована необходимость их целенаправленного формирования в условиях высшего учебного заведения. | ua |
dc.description.abstract | The paper highlights issues concerning the process to formation of necessary theoretical, practical, knowledge and creative skills in future teachers during their preparation for work with preschoolers in order to develop in them proper physical qualities, volution to care of their health and go in for physical culture and sport. The publication provides characteristics of a preschool educator' professional values and proves their purposeful formation in conditions of a higher educational establishment. The most important tasks of professional training of future teacher to teaching of physical training in preschool educational institutions are determined, which include evoking love for their future profession, development of independent thinking, desire to increase their knowledge and skills, finding creative solutions for problems of physical development of preschool children, a responsible attitude to children's life and health. It was found that high level of physical development of preschool children can be achieved only if the true adherence to the profession, anticipating the end result, teacher’s ability to learn himself, to live by the requirements not of the past but those of the future. A creative caregiver does not use the material which is not interesting to himself when working with children of preschool age, he always tries to find around amazing, unusual and interesting things. Creatively applying the theoretical knowledge acquired during studies in higher education establishment, the educators must be prepared to demonstrate and theoretically justify various methods and techniques for working with children. It has been proved that the success of a future educator will depend on how he can navigate the special scientific literature, find the necessary traditional forms, methods and tools for sports and recreation work in a kindergarten. Using unconventional methods teachers of physical education and development of children in kindergarten will help optimize and diversify the process of physical training and valeological education and increase the level of professional training and pedagogical skills. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | професійна підготовка | ua |
dc.subject | фізичне виховання | ua |
dc.subject | фізичні якості | ua |
dc.subject | нетрадиційні методики | ua |
dc.subject | педагогічні вміння | ua |
dc.subject | педагогічні здібності | ua |
dc.subject | профессиональная подготовка | ua |
dc.subject | физическое воспитание | ua |
dc.subject | физические качества | ua |
dc.subject | нетрадиционные методики | ua |
dc.subject | педагогические умения | ua |
dc.subject | педагогические способности | ua |
dc.subject | professional training | ua |
dc.subject | physical education | ua |
dc.subject | physical abilities | ua |
dc.subject | innovative techniques | ua |
dc.subject | pedagogical skills | ua |
dc.subject | teaching abilities | ua |
dc.subject.classification | 373.3:37.037 | ua |
dc.title | Підготовка майбутніх вихователів до процесу фізичного виховання і розвитку дітей в умовах дошкільного навчального закладу | ua |
dc.type | Article | ua |